دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسین دشتی

حوزه / امام جمعه موقت بوشهرگفت: طلبه علاوه بر داشتن اخلاق، معنویت و درس خواندن باید احساست مسئولیت نسبت به جامعه داشته باشد

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین حسین دشتی، ظهر امروز در دوره میثاق طلبگی داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در سال 56، انقلابی بودن در کنار درس خواندن وجود داشت و طلاب اعتقاد داشتند باید در برابر طاغوت ایستادگی و علیه طاغوت شعار داده شود.

مسئول حوزه  نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به نقش برجسته امام خمینی(ره) در آن دوران اظهار داشت: حضرت امام(ره) جرقه ای را در ذهن طلاب آن روز روشن کرد که ما انقلابی هستیم و آدمی نیستیم که نسبت به وضعیت زمان بی تفاوت باشیم.

وی افزود: امام چیزی تازه ای به ما آموخت و علاوه بر اینکه معلم اخلاق بود از نظر علمی و سطح دانش چه در فلسفه و چه فقه بسیار بالا بود و از مجتهدان طراز اول حوزه به حساب می آمد.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه طلبه علاوه بر داشتن اخلاق، معنویت و درس خواندن باید احساست مسئولیت نسبت به جامعه داشته باشد، گفت: این بدان معنا است که در هر جایگاهی باشیم نمی توان نسبت به جامعه بی تفاوت بود؛ احساس مسئولیت اجتماعی به وفور باید در شخصیت طلاب متبلور باشد.

وی طلاب را نسبت به تعلیم قرآن و مفاهیم قرآنی به مردم توصیه کرد و اظهار داشت: این یک نوع احساس مسئولیت اجتماعی است.

حجت الاسلام دشتی داشتن بصیرت سیاسی را یکی از شاخصه های روحانیت عنوان کرد و ابراز داشت: روحانیان باید هدایت های رهبری را ببینید و با بصیرت خود بتوانند در مواقع حساس راه صحیح را تشخیص دهند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بعد از انقلاب طوفان های سیاسی زیادی آمد که ممکن بود هرزمان فرد را در یک سمت قرار دهد، انقلابی بودن و سیاسی شدن به این راحتی نیست، بسیاری هستند که گمراه می شوند و باید مواظب بود که در این مسیر خطرناک خوب هدایت شوید که بهترین راه حل آنها حضور در بسیج است.

وی  ولایتمداری را بهترین مسیر برای انقلابی بودن و انقلابی ماندن عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنان اخیر خود بر این مسأله تاکید کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha