دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کاروان زیر سایه خورشید

حوزه/ کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام آستان قدس رضوی و شاهچراغ با حضور در مسجد مقدس جمکران پرچم‌های مقدس این اماکن مبارک را در فضای قدسی جمکران به اهتزار درآوردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همزمان با دهه کرامت و در شام میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، خدام حرم رضوی و حرم شاهچراغ در قالب کاروان "زیر سایه خورشید" شامگاه پنج شنبه به مسجد مقدس جمکران مشرف شده و مورد استقبال پر شور خادمان، مجاوران و زائران این مکان مقدس قرار گرفتند.

این کاروان که پرچم مقدس و متبرک آستان قدس رضوی و شاهچراغ را به همراه داشتند، در ابتدای ورود خود به وعده‌گاه منتظران مسیر باب الشهاده تا مقابل مسجد مقام را طی کرده و زیارت خاصه امام رضا(علیه السلام ) را در بین اشک و زمزمه عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) قرائت کردند.

حجت الاسلام شیر قاضی از خدام آستان قدس رضوی در این مراسم معنوی با اشاره به اینکه خدای متعال ائمه اطهار (علیهم السلام) را نور قرار داده‌اند  و نور مظهر قداست و طهارت است، اظهار کرد: امام رضا(علیه السلام) نور است و نور و پاکی را به افراد می‌بخشد و امروز زائران مسجد مقدس جمکران این نور پاک را از پرچم متبرکی که از کنار قبر ایشان به ارمغان آورده شده مشاهده کرده و این پرچم متبرک را بوسیدند.

وی گفت: درست است که از نظر مکانی با حرم امام رضا(علیه السلام) فاصله دارید؛ ولی این پرچم که متعلق به حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) است عطر بارگاه منور ایشان را برایتان به ارمغان آورده که آن را با جانتان استشمام کردید.

خادم آستان قدس رضوی در پایان از زائران مسجد مقدس جمکران خواست در این شب نورانی و در این مکان مقدس برای ظهور و فرج امام زمان(علیه السلام) دعا کنند.

مدیحه سرایی یکی از خادمان رضوی پایان بخش این برنامه با شکوه بود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha