چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دانش افزایی اساتید مدارس علمیه شهرستانها

حوزه / مسئول اداره برنامه ریزی، دانش افزایی و فرصت های مطالعاتی معاونت آموزش و امور حوزه های علمیه ازآغاز برنامه دانش افزایی و مهارت افزایی اساتید مدارس سراسر کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی نرجس خاتون قم خبر داد.

حجت الاسلام  علی صادقی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این مطلب اظهارداشت: این دوره  در راستای ارتقای دانش و مهارت های اساتید، کارگاه های دانش افزایی با حضور اساتیدی از همه استان های کشور در شهر مقدس قم  در حال برگزاری است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: در این دوره که اساتید مقدمات تا سطوح عالی مدارس علمیه سراسرکشور به استثنای استان قم حضور دارند،  شاهد برگزاری 3 دوره چهار روزه خواهیم بود.

وی افزود: در هر دوره چهار کارگاه در عناوینی از جمله؛ « مهارت های عمومی تدریس»، « ادبیات »، « فقه و اصول» و « روش تربیت اسلامی » با بهره گیری از اساتید برجسته و مبرز حوزه های علمیه پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به فشردگی برنامه های این دوره دانش افزایی بیان داشت: در این دوره اساتید با سرفصل های دیگری همچون « نقش اساتید در آشناسازی مبانی و آموزه های انقلاب اسلامی » و «نقش اساتید در تهدیدها و آسیب هایی که می تواند حوزه و جامعه را تهدید کند» آشنا خواهند شد.

*صدور گواهینامه وجه تمایز این دوره نسبت به گذشته است

وی با متمایز خواندن این دوره نسبت به دوره های گذشته تصریح کرد: این دوره در پایان کارگاه های آموزشی آزمون کتبی از شرکت کنندگان گرفته می شود که در صورت کسب حدنصاب امتیاز اساتید، موفق به کسب گواهینامه اتمام دوره می شوند.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود به اهم وظائف اداره برنامه ریزی، دانش افزایی و فرصت های مطالعاتی دفتراموراساتید معاونت آموزش حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: « پیشنهاد سیاست های کلان و اجرایی ، برنامه های بلند مدت و میان مدت  در رابطه با دانش افزایی کادر علمی و مدیریتی مدارس علمیه»، « تهیه و تدوین آئین نامه ها ، دستور العمل ها وشاخص های  مربوط به دانش افزایی وارائه پیشنهاد های اصلاحی وتکمیلی در چاچوب شرح وظایف جهت تصویب»، « طراحی دوره های کوتاه مدت و بلند مدت دانش افزایی و مهارتی برای کادر مدیریتی واساتید واحد های آموزشی» و « برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز کادر مدیریتی واساتید واحدهای آموزشی ونظارت وارزیابی دوره های برگزار شده» از جمله این وظایف می باشند.

لازم به ذکر است: دوره دانش افزایی و مهارت افزایی اساتید مدارس علمیه سراسر کشور از  هجدهم لغایت ۳۰ مردادماه در مجتمع فرهنگی آموزشی نرجس خاتون(س) منطقه جمکران قم برپا شده است.

انتهای پیام   313/17

          

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha