جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام صفورایی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: حضور امام رضا علیه السلام ایران اسلامی را به مرکز تشیع و علوم اسلامی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفورایی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»  تبلیغ معارف ناب اسلامی، بر مبنای نیازسنجی و توجه به مسائل و نیازهای روز را راهبرد ائمه معصومین(ع) در تبلیغ معارف اهل بیت علیم السلام دانست و ابراز داشت: شیوه تبلیغی امام رضا(ع) استفاده و بهره برداری حداکثری از خفقان سیاسی و اجتماعی زمان خود بود که به صورت هوشمندانه توانستند با برگزاری جلسات مناظره و با شیوه علمی حقانیت امامت و بطلان و ضعف حکومت وقت را به اثبات برسانند.

وی در ادامه ابراز داشت: طلاب نیز در عرصه تبلیغ، نیازمند غایت مندی، تعهد و پژوهش هستند و باید در زمینه گفت‌ و‌ گو و مناظره که پرکاربردترین و اثربخش‌ترین شیوه تبلیغی  در فضای موجود و جاری بودن شبهات در جامعه جهانی است، مسلط باشند و برای تحقق این امر مبلغان تربیت یافته ما بايد تسلط خوبي به منابع مختلف داشته باشند.

رییس مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی، با اشاره به پیشینه تاریخی ولایت مداری ایرانیان در استقبال و پذیرش امام رضا علیه السلام خاطر نشان ساخت: حضور نورانی حضرت در ایران، نقطه عطفی در تاریخ تشیّع و در تاریخ ایران است، چرا که حضور ایشان در ایران، حرکت عاشقان اهل بیت علیهم السلام و تشنگان معارف ناب محمدی را به دنبال داشته و ایران اسلامی را به مرکز تشیع و علوم اسلامی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفورایی با بیان رسالت طلاب در تبلیغ معارف الهی، ابراز داشت: طلاب باید از این فرصت سیاسی، علمی و فرهنگی مبارکی که  در ایران ایجاد شده را غنیمت دانسته و برای تبلیغ و رساندن تعلیمات ناب اسلامی که حقیقتا جهان امروز تشنه این آموزه های الهی است خود را تجهیز کنند  و بدانند که امام چگونه راه هجرت را برگزیدند و از فرصت حضور در ایران و از مشخصات برجسته علمی و فرهنگی فضای ایران برای پیشبرد و تبلیغ معارف ناب اسلامی و تربیت شاگردان  کمال استفاده را بردند.

وی با اشاره به حدیثی از امام ضا علیه السلام  که جوینده دانش رکن اسلام است و پاداش وی با پیامبران داده مىی ‏شود خاطر نشان ساخت: حوزه در خط مقدم تربیت شاگردان و  تجمع عاشقان و جویندگان مرکز علوم اسلامی و پایتخت مکتب تشیع است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha