شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ قوه قضائیه و دولت باید نسبت به اصلاح فضای مجازی اقدام کنند و مطمئن باشید همانقدر که فضای مجازی اصلاح شود به همان نسبت نیز جرم کم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیراری در دیدار با محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و هیئت همراه ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و با اشاره به اهمیت بحث پیشگری از جرم در جامعه گفتند: همواره پیشگیری‌ها کم هزینه‌تر و موثرتر از درمان است.

ایشان ادامه دادند: همانطور که در مورد بیماری‌ها، پیشگیری بسیار آسانتر و کم هیزینه‌تر است در مورد بیماری‌های اخلاقی و اجتماعی نیز کم هزینه‌تر است و اثر بیشتری دارد.

معظم له با بیان اینکه بحث پیشگیری از جرم 1400 سال قبل در قرآن مطرح شده است، ابراز داشتند: در قرآن سفارش شده است، هیچگاه به مقدسات دیگران اهانت نکرده و یا اینکه در جلساتی که در آن به مقدسات توهین می‌شود، شرکت نکنید که ریشه آن جلوگیری از درگیری و جرم است.

ایشان فضای مجازی را بلایی برای کشور، جوانان و حتی کل دنیا عنوان کردند و گفتند: عامل بسیاری از طلاق‌ها و جرم‌ها آموزش‌های فضای مجازی است که باید برای مقابله با آن فکری شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: قوه قضائیه و دولت باید نسبت به اصلاح فضای مجازی اقدام کنند و مطمئن باشید همانقدر که فضای مجازی اصلاح شود به همان نسبت نیز جرم کم می‌شود.

ایشان بیکاری و مسائل فرهنگی را از دیگر عوامل جرم در جامعه دانسته و افزودند: شما می‌توانید با استفاده از صدا و سیما و انجام کارهای فرهنگی، موثر واقع شده و از وقوع جرم در جامعه جلوگیری کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید با استفاده از رسانه‌هایی مانند، فیلم، میزگرد، نمایشنامه و اخبار، آثار و عواقب جرم را به مردم نشان داد و من تصور می‌کنم که باید این موضوع را از مهد کودک، دبستان و مدرسه آغاز کرد.

ایشان با اشاره به اینکه مساجد و مراجع دارای مسئولیت سنگینی در جامعه هستند، ابراز داشتند: تلاش و کوشش شما برای جلوگیری از جرم بسیار خوب و نوعی عبادت است و همانطور که اشاره کردید پیشگیری از جرم یک کار علمی است.

معظم له بیان کردند: مراکزی مانند مرکز حل اختلاف در کاهش طلاق در جامعه بسیار موثر است و شما می‌توانید در کنار آن از وجود مشاورین نیز استفاده کنید.

در ابتدای این دیدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گزارشی از فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha