شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی از جمله پیش نیازهای مهم برای جذب نسل جوان به سمت مساجد، برقراری ارتباط دوستانه و صمیمانه و نیز درک متقابل نسبت به نیازها و خواسته های آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت سی و یکم مردادماه به عنوان روز جهانی مساجد اظهار داشت: در کنار حُسن خلق همچنین می بایست برنامه های غنی و جذاب را در مساجد تقویت کرد تا همین مساله انگیزه ای باشد که نوجوانان و جوانان بیشتری به مسجد بیایند و از برکات خانه خدا بهره مند شوند.

وی افزود: از سویی باید توجه داشت که اساساً شرایط امروز جامعه همچون گذشته نیست بنابر این برای مسجدی کردن نسل جدید باید ضمن ایجاد تغییرات مثبت در امر مدیریت و تولیت مساجد ، زمینه های فعالیت اجتماعی و فرهنگی نوجوانان و جوانان در سطح مساجد را به خوبی فراهم کرد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه همچنین بیان داشت: متاسفانه گاهی دیده می شود که فضای حاکم بر برخی مساجد کشور ، یک فضای غیرجذاب و غیرپویاست که در آن چندان اهمیتی نیز به حضور نسل جوان داده نمی شود و قطعاً باید این رویه و فضا تغییر کند تا شاهد حضور گسترده جوانان در این اماکن مقدس باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از سویی امام جماعت نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند چرا که با اخلاق حسنه و نیز تهیه و تدوین برنامه های خوب و سخنرانی های جذاب می تواند به عاملی کلیدی در گرایش جوانان و نوجوانان برای حضور در مساجد باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha