شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله دین پرور

حوزه/ رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه تصریح کرد: دولتمردان بکوشند که در خدمت صادقانه و خستگی ناپذیر به مردم به سیره امیرالمومنین (ع) تاسی کنند.

آیت الله سید جمال الدین دین پرور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ابراز داشت: مسئولیت در جامعه اسلامی از نگاه امام علی (ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) اساساً یک امانت بزرگ است و نه ابزاری که یک مسئول و دولتمرد بخواهد از آن برای منافع شخصی خود استفاده کند.

وی افزود: از این حیث دولتمردان جامعه اسلامی در خدمت صادقانه و مجاهدانه و شبانه روزی به مردم باید به سیره اهل بیت(ع) و به خصوص سیره علوی تاسی نمایند.

مدیر مرکز تخصصی نهج البلاغه حوزه علمیه قم با بیان این که برای به ثمرنشستن این انقلاب و نظام اسلامی ، هزینه های بسیاری پرداخت شده است، گفت: بهترین راه حفظ امانت انقلاب این است که تحت زعامت و ولایت رهبر انقلاب هر چه بیشتر و بهتر به مردم خدمت شود و این رسالت و مسئولیت مهم دولتمردان ماست.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولیت و پُستی به آن ها واگذار شده باید بدانند که برای انجام بهتر امور ، می بایست وقت قابل توجهی صرف کنند و هر چه این مسئولیت بالاتر می رود، دقت و حساسیت و وقت گذاری نیز باید بیشتر شود.

وی با بیان این که از نگاه آموزه های اسلامی نیز لزوم برخورداری از اشراف اطلاعاتی نسبت به حوزه ماموریتی ، یکی از شاخصه های مهم یک مسئول در جامعه اسلامی است ، گفت: این مساله اساس و زیربنای برنامه ریزی و مدیریت مطلوب است که به طور خاص نیز در کلام حضرات معصومین(ع) و به خصوص امام علی(ع) این مهم مورد توجه و سفارش واقع شده است.

این استاد حوزه اضافه کرد: بی شک اگر مدیر و یا مسئولی در حوزه تخصصی خود اطلاعات لازم را نداشته باشد یا عملکرد ضعیفی خواهد داشت و یا این که حتی فرضاً هم که توانمند باشد در دست یابی به اهداف مورد نظر به جهت برنامه ریزی ناقص ، کمتر با توفیق حداکثری روبرو می شود.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما اگر بخواهیم که بر اساس سیره علوی و نبوی عمل کنیم باید عدالت را در همه شئون حاکمیتی برقرار سازیم و در وهله نخست کسانی که به ناحق از بیت المال حقوق های آنچنانی دریافت کرده و می کنند باید جلوی آن ها گرفته شده و وجوه پرداخت شده به خزانه بازگردانده شود.

وی افزود: از سویی سران دولت باید در این قبیل قضایا با شجاعت و شهامت برخورد کنند نه این که حالا فرضاً بر اساس ارتباطات و علائق شخصی و گروهی و جناحی بخواهند رفتار نمایند.

آیت الله دین پرور همچنین گفت: ما باید از سیره نورانی امیرالمومنین (ع) درس بگیریم که چگونه وقتی یکی از یاران و کارگزاران نزدیکش همچون عثمان بن حنیف بر سر سفره اغنیا می نشیند که در آن محفل خبری از حضور فقرا نیست، آن چنان مورد عتاب و خطاب قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha