یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مبینی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه در کارگاه سیر مطالعاتی مرکز آموزش عالی حوزویان میبد گفت: کار و مطالعه پژوهشی با سیر مطالعاتی متفاوت است و در واقع نتیجه و حاصل سیر مطالعاتی به صورت کار پژوهشی و در قالب مقاله و پایان نامه و یا طرح های پژوهشی ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در یزد، حجت الاسلام  محمدعلی مبینی، استادیار دانشگاه در کارگاه آموزشی سیر مطالعاتی بانوان طلبه مرکز آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد به تشریح مطالعه پژوهشی و تفاوت آن با انبوه خوانی پرداخت.  

وی با بیان این که کار پژوهشی و مطالعه پژوهشی با سیر مطالعاتی متفاوت است، در حالی که کار پژوهشی نیازمند سیر مطالعاتی است، ابراز داشت:  در واقع نتیجه و حاصل سیر مطالعاتی به صورت کار پژوهشی و در قالب مقاله و پایان نامه و یا طرح های پژوهشی ارائه می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اولین گام برای تشکیل انجمن های علمی، شناسایی افراد مستعد و تشکیل گروه های پژوهشی است  و  مشخص کردن حیطه مطالعه برای این افراد و جدی گرفتن سیر مطالعاتی در هر رشته، زیر نظر اساتید برجسته امری ضروری است و در مرحله بعد باید برای هر گروه یک موضوع پژوهشی با ابعاد مختلف مشخص شود

حجت الاسلام مبینی در پایان، بانوان طلبه پژوهشگر را به برگزاری نشست های علمی در قالب انجمن ها فراخواند.

لازم به ذکر است، این کارگاه به همت معاونت پژوهش مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران میبد برگزار شده است و هفته آینده نیز ادامه می یابد.

انتهای پیام / ص

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha