شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نظافت مدیرمدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد

حجت‌الاسلام نظافت عنوان کرد: به میزانی که روح شما بزرگ شود، از رنج‌های دنیا دور خواهد شد و تشویق یا سرزنش دیگران تأثیر چندانی در شما نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) در جمع طلاب شرکت کننده در دومین اردوی فرهنگي-تربيتي «طليعه تحول»، عبدخدا شدن و از غیر خدا آزاد گرديدن را توحید حقیقی خواند و گفت: به میزانی که روح شما بزرگشود، از رنج‌های دنیا دور خواهد شدو تشویق یا سرزنش دیگران تأثیر چندانی در شما نخواهد داشت.

وي با بیان این‌که فهم عمیق «لا اله الا الله» به معنای متصل شدن روح به خدا و ایمان خالصانه به اوست، گفت: ایمان خالصانه به خدا یعنی این‌که سعی کنیم انسان باشیم؛ حیوان از حیوانیت خود رنج نمی‌برد، اما اگر خوی انسانی بر انسان مسلط شود، رنج خواهد دید.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان، معذب شدن روح انسان را بدترین عذاب دنیایی دانست و افزود: از آنجا كه روح شهيدان از عذاب دور بود، سختی‌ها و رنج‌ها برایشان آسان می‌شد و از کنار آن‌ها به راحتی عبور می‌کردند.

حجت‌الاسلام نظافت اضافه کرد: اگر روح ما از تقیدات دنیوی و غیر خدا آزاد و در اختیار خداوند باشد، در امن و آرامش خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد با اشاره به بخشی از حکمت 289 نهج‌البلاغه، «... وَ كَانَ خَارِجاً مِنْ سُلْطَانِ بَطْنِهِ فَلاَ يَشْتَهِي مَا لاَ يَجِدُ...»، اظهار کرد: روح بشر برای رسیدن به خدا آفریده شده و بر خلاف حیوان که وقتی به خوردنی ها می‌رسد، آرام می‌شود، انسان این گونه نیست.

حجت‌الاسلام نظافت، معرفت به عظمت خدا و کوچکی و فقرخود و همچنین حرکت به سمت خدا و اهل عمل بودن را راه‌حل رسیدن به معنای توحید معرفی و تأکید کرد: انسان باید در مسیر توحید، گوشی شنوا برای استماع نصایح داشته باشد و با مرور آموخته‌ها و یاد خدا، به سمت منبع نورحرکت کند.

وی، طلاب را به تمرین هر چه بیشتر در مورد اخلاص تشویق کرد و با بیان این‌که بیشترین آیات قرآن کریم در مورد خداو توحید است، گفت: ائمه اطهار(ع)، حکومت اسلامی و طلبگی، همه و همه به این دلیل که راهی برای رسیدن به خدا هستند، ارزشمندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha