شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شورای کلیساهای خاورمیانه

حوزه/ یازدهمین نشست شورای کلیساهای خارو میانه در عمان پایتخت اردن و با حضور ۲۲ رئیس کلیسا و اعضای جمعیت عمومی این شورا در عمان پایتخت اردن آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته سه شنبه، یازدهمین نشست شورای کلیساهای خارو میانه در عمان پایتخت اردن آغاز به کار کرد و فعالیت های آن به مدت دو روز با شعار «خدا را سپاس گویید چراکه رحمت او ابدی است» ادامه خواهد داشت.

شرکت کنندگان در این نشست که 22 رئیس کلیسا از لبنان، اردن، عراق، سوریه، قبرس، مصر و ایران هستند در کنار جمعیت عمومی این شورا و شرکت کنندگان از کلیساهای غربی و بین المللی به بررسی وضعیت مسیحیان خاور میانه و اوضاع زندگی آوارگان و مهاجران در سایه تحولات منطقه می پردازند و راه های تقویت همزیستی اسلامی مسیحی را بررسی می کنند.

این نشست همچنین به دنبال راه کارهایی است تا جامعه بین الملل را بر آن بدارد به بحران سوریه و عراق در کوتاه ترین زمان ممکن پایان دهد تا از رنج مردم این کشورها کاسته شود.

در این نشست همچنین قرار است رؤسای جدید این شورا و دبیر کل و اعضای کمیته های اجرایی انتخاب شوند.

شورای کلیساهای خاور میانه نهادی مسیحی است با مرکزیت بیروت است که تمام کلیساهای چهارگانه خاور میانه یعنی ارتدوکس، ارتدوکس مشرقی، انجیلی و کاتولیک را در بر می گیرد و در سال 1974 با هدف تقویت روح وحدت مسیحی میان کلیساهای مختلف منطقه تاسیس شد و در این زمینه برنامه های مشترکی مانند گفتگو و مراسم دعا و نیایش برگزار می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha