دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تفسیر صادقین(ع)

حوزه/ سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر قرآن مجمع جهانی صادقین عصر امروز با حضور جمعی از اساتید، طلاب و شخصیت های حوزوی در سالن اجتماعات این مرکز تخصصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدمهدی کافی عصر شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی مجمع جهانی صادقین اظهارداشت: کتاب شریف مجمع البیان  با توجه به اهمیت و جایگاهی که در متون شیعه دارد و همچنین مورد وثوق علمای برجسته بوده است از امسال به عنوان یکی از متون درسی این مرکز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این فرزانگان حوزه علمیه مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت (ره) بودند که بارها خطاب به برخی افراد مطالعه روزانه این کتاب شریف را سفارش کرده بودند.

این استاد موسسه صادقین  برپایی کلاس اخلاق در یکی از روزهای هفته را از دیگر برنامه‌های جدید این مرکز عنوان کرد و افزود: صحت قرائت و تجوید  در دستور کار برنامه آموزشی مجموعه قرار دارد که علاوه بر سرفصل دروس حوزه ارایه خواهد شد.

حجت الاسلام کافی با اشاره به گذشت یکسال از فعالیت های این مرکز تخصصی خاطرنشان کرد: با توجه به گذشت این مدت کوتاه، برنامه‌هایی چون برپایی کارگاه و دوره‌های اعراب القرآن همچنین اعزام به تبلیغ برای بیان تفسیر به صورت جدی در دستور کار قرار داشته است.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی  صادقین(ع) در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امسال 20 نفر پذیرش شده اند، گفت: در سال گذشته 18 طلبه پذیرش شده بودند و این در حالی است که این مرکز در سطح سه حوزه و براساس دروس و مجوز حوزه علمیه به تربیت طلاب در دو رشته تفسیر و علوم قرآنی می‌پردازد.

خاطرنشان می شود:مرکز تخصصی تفسیر صادقین(ع) در سال جدید تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد تفسیر و علوم قرآن دانش‌پژوه پذیرفته است.

این مرکز در سال گذشته افتتاح شد و دروس خود را با پذیرش ۱۲ نفر از طلاب علاقه‌مند به گذراندن دوره تخصصی تفسیر در سطح سه آغاز کرد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha