چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد

حوزه / امام جمعه بروجرد با بیان این که حوزه های علمیه متکفل نشر معارف اسلام در سطح جهان و عرصه بین الملل هستند، گفت: اگر برای تربیت مبلغ در سطح جهانی کوتاهی کنیم، شرمنده حضرت صاحب الامر(عج) خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به این که امروز بیش از هر زمان دیگری مبلغان باید به تبلیغ اهتمام داشته باشند، اظهارداشت: حوزه های علمیه برای تربیت مبلغ در سطح جهان باید نهضتی پویا برپا کنند تا با تربیت مبلغانی مهذب و کارآمد بتوانند تبلیغ معارف اسلامی را در عرصه بین اللمل در برنامه اصلی خود قرار دهند.

وی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه جدیدی به دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به عنوان مکتبی برحق که دین اسلام را نمایندگی می کند، می شود، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد اسلام در کانون توجه افکار عمومی دنیا بخصوص مجامع غربی قرار گیرد و همین پیروزی فرصتی بی بدلیل برای نشر روز افزون معارف اسلام عزیز در جهان است.

امام جمعه بروجرد با بیان این که حوزه های باید بتواند متناسب با نیاز جامعه بشری در دنیا مبلغان را تربیت کند و در این زمینه نیازهای اعتقادی و شبهات بشریت را در دنیا با اعزام مبلغان برطرف نماید، خاطر نشان کرد: حوزه علمیه قم و به تبع آن حوزه های استان ها باید با اتخاذ تدابیر و راهکارهایی اساسی در جهت تربیت طلاب مبلغ در سطح جهانی برنامه های خود را تنطیم نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان این که اسلام تنها دین جاودانه و پاسخگوی نیازهای اساسی بشر برای همیشه است، بیان داشت: اگر برای تربیت مبلغ در سطح جهانی کوتاهی کنیم، شرمنده حضرت صاحب الامر(عج) خواهیم شد.

وی با بیان اینکه افرادی در دنیا تشنه و شیفته معارف اسلامی اخلاقی است، گفت: حقیقت در دنیا و بین بشریت تشنگان زیادی دارد و از آنجا که عالمان و مبلغان پرچمدار بیان حقایق و معارف ناب اسلام محمدی (ص) در جهان هستند، باید نسبت به این امر اهتمام فراون داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه حوزه های علمیه متکفل نشر معارف ناب اسلام و اهل بیت(ع) در جهان هستند، تصریح کرد:امید می رود روز به روز با اتخاذ راهکارها و ایجاد برنامه های علمی آموزشی منسجم از جمله زبان آموزی در حوزه بتوانیم در جهت تربیت مبلغان کارآمد در عرصه بین الملل قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha