جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
محرم

حوزه/ حجت الاسلام سوری گفت: ایام عزاداری امام حسین(ع) بهترین فرصت برای ترویج و نهادینه کردن فضائل اخلاقی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛ حجت الاسلام محمد سوری امروز در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی این شهرستان با بیان اینکه مبلغان،مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) باید با استفاده  حداکثری از ظرفیت مساجد،تکایا و هیات مذهبی بر بصیرت دینی و سیاسی عزاداران بیافزایند، افزود:مجالس عزاداری اهل بیت(ع) باید در شان و منزلت ایشان برگزار گردد و مداحان و ذاکران از هر گونه بدعت،خرافه و تحریف در بیان مناقب و مدح اهل بیت(ع) بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه هیات مذهبی باید بدور از هر گونه برنامه های سیاسی و تنها با هدف عزاداری رسالت خود را انجام دهند تصریح کرد:هیات مذهبی باید کانون وحدت و اتحاد عزادران باشند و از هر گونه طایفه گرایی و قوم مداری در اجرای برنامه های عزاداری خود بپرهیزند.

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه هیات مذهبی باید منبر و برنامه سخنرانی را در راس برنامه های عزادارای خود قرار دهند افزود:متولیان هیات مذهبی باید از سخنران برجسته و توانمند در منبرهای عزاداری استفاده کنند و در این.خصوص باید هوشیار باشند که از افراد شکست خورده سیاسی استفاده نکنند.

حجت الاسلام سوری در پایان با اشاره به اینکه حضور در مراسم عزاداری اهل بیت(ع) باید با اخلاص و شکوه خاصی برگزار شود گفت:برنامه های مساجد،هیات مذهبی و حسینیه ها باید موجب خودسازی و تهذیب نفس عزاداران شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha