شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست علمی «اصول و ارزش های اخلاقی مشترک در ادیان و نقش دین در رویکرد بشردوستانه»

حوزه/ رئیس بخش مطالعات دینی دانشگاه پوتس‌دام آلمان، با بیان این که در تحقیقات خود متوجه شدم که فکر و اندیشه اسلامی خیلی پیشرفت دارد، تصریح کرد: برخی از فتاوا و نظرات دین اسلام و علمای آن، در مورد اسرای جنگی و غیر نظامیان، آن قدر دقیق و مترقی است که من تحت تأثیر این اندیشه ها قرار گرفتم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، پروفسور هافنر، رئیس بخش مطالعات دینی در دانشگاه پوتس‌دام کشور آلمان، در نشست علمی «اصول و ارزش های اخلاقی مشترک در ادیان و نقش دین در رویکرد بشردوستانه»، که با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی و همچنین نمایندگان اقلیت های دینی، به همت مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین الملل در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، در تهران برگزار شد، در سخنانی با موضوع تحول اصول انسانی در درگیری‌های مسلحانه، اظهار داشت: بنده در زمینه مورد بحث خود، تحت تأثیر برخی از فتواها و نظرات اسلام  قرار گرفتم.

رئیس بخش مطالعات دینی دردانشگاه پوتس‌دام کشور آلمان، تصریح کرد: برخی از فتاوا و نظرات دین اسلام و علمای آن، در مورد اسرای جنگی و غیر نظامیان، آنقدر  دقیق و مترقی است که من تحت تأثیر این اندیشه ها قرار گرفتم.

پروفسور هافنر با بیان این که بنده در تحقیقات خود متوجه شدم که فکر و اندیشه اسلامی خیلی پیشرفت دارد، گفت: فکر کردم که در مسیحیت هم مطالب مشابهی مانند مطالب دین اسلام و علمای آن، راجع به اسرای جنگی و غیر نظامیان وجود داشته باشد و شاید آن مطالب را در آموزه های مسیحیت پیدا خواهم کرد ولی نا امید شدم.

رئیس بخش مطالعات دینی دردانشگاه پوتس‌دام کشور آلمان، اضافه کرد: مکتب مسیحی با تأخیر، وارد قانون گذاری برای جنگ شد و حالا باید به این کار سرعت ببخشیم و پی گیری کنیم و برای تحقق این هدف، باید قوانین پیشرفته اسلامی را در زمینه تدوین این قوانین مشترک بین ادیانی،  مورد استفاده قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسلام زاده IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    خدا همه عزیزانی را که در جهت معرفی اسلام حقیقی تلاش میکنند حفظ کند .حضور افراد آگاه برای افشای اهداف شوم دشمنان مایه دلگرمی و مباهات است. خسته نباشید و خدا یارتان