دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری امام حسین (ع) در دفتر آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ مراسم عزاداری روز هفتم دهه اول محرم صبح امروز با حضور حضرات آیات سبحانی، مکارم شیرازی، و دکترلاریجانی، رئیس و مجلس شورای اسلامی در موسسه امام صادق(ع) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که آیت الله اعرافی مدیر حوزهای علمیه، مهندس صادقی، استاندار قم و اقشارمختلف مردم نیز حضور داشتند، حجت الاسلام رضوانی از فضلای حوزه در سخنانی گفت: مسئله عقوبت و ثواب از جمله موضوعاتی است که بر اساس اعمال انسان برای بشر در نظر گرفته شده است و بر همین معیار هم اجر و ثواب داده می شود.

وی با بیان اینکه علم داشتن درعقوبت و ثواب تاثیری ندارد، بلکه مهم عمل است که باعث رشد می شود، ابراز داشت: آزمایش و امتحان از مسائلی است که در رشد و تعالی انسان و عقوبت و عدم آن هم نقش مهمی ایفاء می کند.

 سخنران این مراسم افزود: آزمایش فوائد زیادی دارد ویکی این است که انسان بی خود و عبث خلق نشده و همین مسئله باعث می شود که بشر بداند برای چه  آفریده شده است.

 حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد: فائده دیگر، آزمایش این است که انسان های خوب و بد از هم مشخص می شوند و عدالت در حق بشر به درستی در قیامت به اجرا گذاشته می شود.

وی بیان داشت:  همه انسانها از آدم ابوالبشر تا بشر معمولی مورد بلا و ابتلا قرار می گیرند و این سنت و امر الهی است که فنا ناپذیر است.

سخنران این مراسم با بیان اینکه مسئله کربلا هم یکی از موارد بلا و امتحان بوده  که اتفاق افتاده، اظهار داشت: آنچه باعث می شود، انسان از امتحانات الهی موفق و سربلند بیرون بیاید معرفت ، پیروی و اطاعت از ولیّ خدا است.

 حجت الاسلام رضوانی با بیان اینکه سعادت بشر با معرفت و اطاعت به امامان معصوم(ع) امکان پذیر است، ابراز داشت: صحنه کربلا هم نمونه ای از عشق بازی با امام و ولایت بود از کوچک تا بزرگ همه برای عشق بازی با مولای خود جانانه از مولای خود دفاع کردند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha