دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید علی فضل الله

حوزه/ سید علی فضل الله گفت: حمله اخیر سعودی ها به مجلس عزای امام حسین علیه السلام در صنعا جنایتی است که به هیچ وجهی قابل توجیه نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی کشتار فجیع عزاداران حسینی در یمن و به شهادت رسیدن 700 نفر از مسلمانان یمنی، حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله با صدور پیامی خواستار توقف جنگ بیهوده در یمن شد و افزود: قتل عام اخیر مسلمانان یمن فرصتی است برای عقلا تا دست از تجاوز بردارند و تصمیم شجاعانه ای بگیرند.

سید فضل الله ادامه داد: متجاوزان به یمن هیچ فرقی میان زیرساخت ها و مناطق مسکونی قائل نیستند و از این رو مصیبت مردم یمن از شدید ترین تجاوزها به جان انسان هایی است که خداوند آن را محترم شمرده و ظلمی است که هیچ توجیهی نمی توان برای آن بیان کرد و نمی توان در برابر آن سکوت کرد و حمله اخیر سعودی ها به مجلس عزای امام حسین علیه السلام در صنعا جنایتی است که به هیچ وجهی قابل توجیه نیست.

این روحانی شیعه خاطر نشان کرد: مظلومیت مردم یمن همانند مظلومیت مردم سوریه و عراق از حد تصور فراتر رفته و گویی عده ای می خواهند کشورهای ما همواره صحنه جنگ و کشتار باشد و هنگامی که برخی از طرف ها در راه حل سیاسی به بن بست می رسند، به کشتار و قتل عام بیشتر روی می آورند.

سید فضل الله تاکید کرد به خاطر اهمیت و بزرگ بودن این فاجعه لازم است اقدامی فوری صورت بگیرد تا تمام طرف های درگیر دست از تجاوز و جنگ در یمن بردارند؛ چراکه برای همه روشن شده که این جنگ هیچ ثمری درپی نخواهد داشت.

وی سپس این سؤال را مطرح کرد که چرا اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی اقدامی برای جلوگیری از این فتنه انجام نمی دهد؟ سازمان های ملل متحد و حقوق بشر و کشورهای عربی که خود را دشمن تروریسم می پندارند کجا هستند؟ چرا کشورهای عربی اجازه می دهند با استفاده از سلاح و ابزار نظامی آنها این همه خون انسان های مسلمان و بی گناه بر زمین ریخته شود؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha