جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عزاداران حسینی در نیجریه

حوزه / عبدالله تانکو کارشناس اهل نیجریه بر اساس اطلاعاتی که از منابع آگاه در کشورش به دست آوره در گفت و گو با خبرگزاری حوزه به دست های پنهان و پیدا در به خاک و خون کشیدن هم وطنان شیعه اش در روز های عزاداری امام حسین (ع) پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عبدالله تانکو در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با اشاره به جنایات اخیر دولت نیجریه به همراه ارتش این کشور علیه عزاداران حسینی که ده ها شهید برجای گذاشت گفت: مطالب دقیقی از منابع مختلف به دست ما رسیده است که در طول چند روز گذشته جلساتی سری و مخفیانه پی در پی بین وهابیها، پلیس، ارتش، سلفیهای تکفیری، اراذل و اوباش و سرویسهای مختلف امنیتی کشور در پادگانهای ارتشی ها ومراکز پلیس برای حمله علیه شیعیان با عنوان مخالفت با برگزاری راهپیمایی عزاداران حسینی برگزار شده است.

وی ادامه داد: حتی از زمان های اجرای این نوع جلسات، انواع اسلحه های سرد و مقدار پولی که به اراذل و اوباش فقیر و بیکار داده شده و اطلاعاتی از این دست در اختیار ما هست. از جمله نکات مهمی که به توافق رسیدند این است که؛ باید نیروهای امنیتی لباسهای محلی بپوشند و در میان مردم باشند تا علیه عزاداران در وقت مناسب طبق برنامه ریزی حمله کنند.

تانکو اظهار کرد: بر اساس این برنامه وقتی شیعیان در حال راهپیمایی و عزاداری هستند باید بعضی از وهابیها، اراذل اوباش با پشتیبانی نیروهای امنیتی علیه مراکز، مدارس وخانه های شیعیان حمله کنند و وسایل آن ها را غارت کنند، مردم را بکشند و ساختمانها را به آتش بکشند.

کارشناس نیجریه ای با اشاره به مفاد دیگر این برنامه علیه عزاداران حسینی افزود: ناامنی و درگیری ها باید در میان عزاداران ایجاد شود، و اگر نتوانستند به خاطر نظم دقیق شیعیان کاری انجام دهند باید در مکان پایانی مراسم این حملات اتفاق بیفتد.باید گروه های اراذل و اوباش وجوانان وهابی در راه های مختلف تقسیم شوند تا بعد از اتمام عزاداری ها هرکسی که از این مسیرها عبور می کند علیه او حمله شود.

وی ادامه داد: همچنین مزدوران وهابی شب ها خانه به خانه به منازل شیعیان حمله می کنند. عکسها و فیلمهای این درگیرها بیشتر با موبایل گرفته می شود ، و اینها را باید در اختیار رسانه های اجتماعی قرار داده و پخش شود.

دفاع اهل سنت نیجریه از شیعیان

تانکو تصریح کرد : در حقیقت تاکنون بسیاری از شهروندان اهل سنت از شیعیان حمایت کرده و چنین رفتارهایی را محکوم کرده اند؛ چه آنکه معتقدیم این اقدامات و جنایات نه تنها حمله علیه شیعیان که حمله علیه اسلام است، و اگر جلوی این کار را نگیرند نوبت اهل سنت هم می رسد و به آنها هم تعرض می شود.

کارشناس نیجریه ای گفت: در شهر جوس؛ مردم منطقه به دفاع از شیخ آدم احمد نماینده شیخ زکزاکی در مقابل ارتش، پلیس و وهابیها درآمدند.

در شهر فنتوا هم اهل سنت برای دفاع از مدرسه شیعیان و ممانعت از ورود نیروهای امنیتی و جوانان وهابی به این مراکز ایستادگی کردند و اجازه ندادند حمله علیه شیعیان ادامه یابد.

در شهر کانو هم در بعضی از مناطق این اتفاق افتاده که حتی بعضی از دوستان اهل سنت بنده به من تأکید کردند که مشکلی بین شیعیان و شهروندان نبوده و اصلا سابقه نداشته که آنها با شیعیان دشمنی کنند  و با پیروان اهل بیت(ع) روز به روز نزدیک تر و متحدتر می شوند، و این حمله با هماهنگی نیروی امنیتی و سلفیها انجام شده است.

تانکو خاطر نشان کرد: با وجود این حقایق باید به جهانیان حقایق و گزارش های درست و دقیق را برسانیم که این درگیریها با هدایت و کنترل کامل و مستقیم دولت انجام شده است؛ چون در حادثه زاریا به خطا و اشتباهات خود پی بردند از اول حمله تا انتهای آن خود را نشان دادند، و به همین علت در میان آنها اختلافات و اتهامات و درگیرهای داخلی به وجود آمد و پلیس خود را از این جرم کنار کشید، و ارتش تقصیر را به دوش حکومت و ولایت کادونا می انداخت و استاندار این استان انگشت اتهام خود را به سمت ارتش نشان می داد که باعث ابراز بعضی از حقایق حادثه شد.

 وی افزود: از طرف دیگر نهاد ریاست جمهوری اجازه نداد حتی نامش در این حادثه ذکر شود، و مجریان این توطئه كه فریب خورده بودند در نهایت به دنبال راه نجات هستند اما مقصران و مجرمان این نسل کشی شیعیان نیجریه در کمیته تحقیقات معرفی شده اند. 

 کارشناس نیجریه ای اظهار کرد: از طرف دیگر این نوع فریب اراذل و اوباش بیکار در نیجریه برای حمله علیه شیعیان در روز عاشورا بی سابقه نبوده است. مثلا؛ حدود هشت سال پیش پادشاه شهر زاریا به وسیله مأموران خود به گروهی از این اراذل فقیر مقداری پول داده تا به شیعیان در راهپیمایی عاشورا حمله کنند، و یک مرکز مهمی را به آتش بکشند. ولی نتوانستند علیه عزاداران حمله کنند، اما به مرکزی که خالی از جمعیت بوده حمله کرده و یک گوشه از این مرکز را به آتش کشیدند.

وی تصریح کرد: ولی طولی نکشیده بود که خود این اراذل به خانه شیخ زکزاکی رفته بودند و به اشتباهات خود اعتراف کرده و از شیخ زکزاکی معذرت خواهی کردند و توبه نمودند و اعلام کردند که آنها هم از اعضای حرکت اسلامی هستند و برای دفاع از حرکت کوتاهی نخواهند کرد.از این رو این دفعه هم به اشتباهات خود پی خواهند برد و حقایق برای آنها روشن می شود.

وهابی ها به دنبال حذف همه مسلمانان هستند

وی افزود: اما وهابیها و سلفیهای خبیث؛ دیگر هدف و آرزویی ندارند جز نابودی همه مذاهب و نظریه ها یا مدارس فکری اسلامی که با آنها اختلاف نظر دارند، و به دنبال حذف همه مسلمانان هستند.

کارشناس نیجریه ای گفت: هیچ کس دنباله رو این وهابی های تکفیری نیست جز فریب خوردگان و باید بگوییم که درگیری میان امویان و دشمنان اهل بیت (ع) مصادیق امروزی آن همین تکفیریها هستند و این درگیری ها پایان نمی پذیرد جز با سیطره و تسلط مسلمانان معتدل بر این تفکر منحرف و با ظهور امام زمان (عج)، به همین خاطر ما از آنها انتظار درستکاری و ایمان به حقایق نداریم .

وی در پایان گفت: از طرف دیگر سرچشمه این توطئه ها دولتی ها و حکام ظالم و نوکران دشمنان معاند اسلام و مسلمین یعنی آمریکا، اسراییل و عربستان ناجوانمرد هستند. روزی خواهد رسید که کاری که شیخ زکزاکی بیش از دوهه پیش برای بیداری جامعه انجام داد به نتیجه برسد و خدا را شاکریم که امروز نشانه های آن در میان افراد و گروه ها و شخصیت های مهم جامعه قابل درک است، و نوکری مزدوران به وسیله این بیداری اسلامی در نیجریه بی نتیجه خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha