شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسجدی که برای مردم کانادا کلاس زبان عربی برگزار می کند

حوزه/ مسجد استراتفورد در استان انتاریو اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش زبان عربی برای تمامی رده‌های سنی مسلمانان و غیرمسلمانان کانادایی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از stratfordbeaconherald، مسجد استراتفورد در استان انتاریو در کانادا، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش زبان عربی برای تمامی رده‌های سنی کودکان و بزرگسالان کرده است. دانش آموزانی که در این کلاس‌ها ثبت نام می‌کنند، بر اساس میزان آشنایی‌شان با زبان عربی در سطوح مختلف تقسیم بندی خواهند شد. این کلاس‌ها که در روزهای شنبه برگزار می‌شوند  در ماه نخست به صورت رایگان بوده و برای جلسات آتی باید شهریه پرداخت شود.

عمر الشهری، امام جماعت این مسجد در این خصوص گفت: درخواست‌ها برای برگزاری این کلاس‌ها میان مسلمانان و غیرمسلمانان بسیار زیاد بود. به دلیل مهاجرت خانواده‌های پناهندگان سوری به این شهر، علاقه مردم به آموزش زبان عربی حتی پیش از ورود آنان بالا بود.

الشهری می‌گوید: عربی زبان زیبایی است و ساختار بسیار شاعرانه‌ای دارد. ما حتی به کسانی که کمترین شناخت از زبان عربی دارند نیز خوش آمد می‌گوییم. بسیاری از پناهجویان فرآیند آموزش زبان جدید را تجربه کرده‌اند و یادگیری هرگز نباید مایه خجالت و شرمندگی باشد.

الشهری امیدوار است مدارس محلی دانش آموزانشان را به شرکت در کلاس‌های مسجد و آموزش زبان عربی تشویق کنند.

جسیکا مانوئل که اخیرا به دین اسلام گرویده، بعضی از عبارات عربی را می‌شناسد اما قادر به خواندن یا نوشتن به زبان عربی نیست. او قصد شرکت در این کلاس‌ها را دارد تا بتواند قرآن را به زبان اصلی بخواند. او در این باره می‌گوید: من هیچ نگرانی ندارم و همیشه برای یادگیری آماده هستم.

این مسجد از سال 2014 رسما فعالیت خود را آغاز کرده و کمپینی برای جمع آوری کمک‌های مالی برای خرید ساختمان یک کلیسا در سپتامبر 2015 آغاز به کار کرده که در تابستان امسال با موفقیت به پایان رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha