یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دوره درسی «اسلام‌هراسی» در کانادا تدریس می‌شود

حوزه/ دانشگاه کوئینز ، برنامه درسی جدیدی با عنوان اسلام‌هراسی تدریس می‌کند که یک دوره درسی تجربی بوده و به طور کامل روی مسئله اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی تمرکز دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ckwstv.com، دانشگاه کوئینز کانادا، برنامه درسی جدیدی با عنوان اسلام‌هراسی گذاشته است که به طور کامل روی مسئله اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی تمرکز دارد. این دوره درسی متعلق به دروس تاریخی بوده و تاریخ اسلام‌هراسی را از صلیبیون گرفته تا دونالد ترامپ ارائه می‌دهد.

پروفسور آریل سالزمن از دانشگاه کوئینز درباره این درس می‌گوید: این برنامه درسی با نام اسلام‌هراسی در دو ترم تدریس شده، یک دوره تجربی بوده و از امسال آغاز می‌شود.

پروفسور معتقد است که اسلام‌هراسی نوعی تعصب و پیش‌داوری است و گذشته و تاریخ خودش را دارد و هنوز نیز ادامه دارد. در این دوره درسی نیز مقدمه‌ای از تاریخ خاورمیانه، درگیری‌ها در منطقه و دنیا ارائه می‌شود.

عدنان حسین پروفسور اسلام‌هراسی در دانشگاه کوئینز نیز می‌گوید: تاریخچه اسلام‌هراسی را با تجزیه و تحلیل‌های تاریخ طولانی اسلام‌هراسی ترکیب می‌کنیم تا بفهمیم که چرا این ایده‌ها که برخوردها تمدن را تغذیه و تحریک می‌کنند نیاز به تجدیدنظر دارند؟ و اینکه به چه منظور برداشت‌های نادرست با نیت های خصمانه و سوءاستفاده از تاریخ امروزه توسط سیاستمداران صورت گرفته و ما شاهد به کارگیری چنین برداشت‌هایی در فضای سیاسی هستیم.

مرکز اسلامی کینگستون با این برنامه همکاری انجام داده و اعضای این مرکز امیدوارند بتوانند دیدگاه‌های غلط مردم درباره اسلام را تغییر دهند.

شهریار شیخ امام جماعت مرکز اسلامی کینگستون می‌گوید: من فکر می‌کنم که این قدم مثبتی است و تاثیر زیادی در آگاه‌سازی مردم درباره اسلام خواهد داشت. من معتقدم که مسلمانان و غیرمسلمانان در چالش‌های پیش روی اسلام هراسی شبیه هستند و باور دارم که عنصر انکار نقش مهمی در نبود مشکل اسلام‌هراسی ایفاء می‌کند.

به چه منظور سوء استفاده و برداشت نادرست و سوء تفاهم ها از تاریخ را می توان امروز در نوع سیاست ما مورد استفاده واقع می شود.

به نظر می‌رسد که این نخستین بار است که کلاس‌های اسلام‌هراسی در آمریکا تشکیل می‌شوند و هدف از دوره درسی مذکور این است که نه تنها دانشجویان را از معضلات اسلام‌هراسی آگاه سازند، بلکه آن‌ها را برای انتقال این آگاهی به دیگر اعضای جامعه نیز آماده سازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha