شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیاده روی اربعین تجلی محبان امام حسین(ع) و مانور حضور قدرت شیعه است، افزود: سالیانه میلیون ها نفر از نقاط مختلف دنیا اجتماع می کنند و اربعین سیدالشهدا را گرامی می دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع رؤسای هیأت های مذهبی اربعین حسینی با اشاره به برخی کاربردهای واژه اربعین در مبانی روایی گفت: کمال عقل انسان، حفظ چهل حدیث، دعای فرد برای چهل نفر، دعای چهل نفر برای فرد، خواندن دعای عهد در چهل صبح از جمله این کاربردها است.

وی با بیان اینکه اربعین تنها برای امام حسین(ع) گرفته می شود، اظهار داشت: کاربرد این واژه در کاربرد شیعه توجه به اقامه عزاداری امام حسین(ع) است که سفارش شده تا شیعیان پیاده به اقامه امام حسین(ع) بروند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: توصیه به زیارت اربعین باعث شده است که شیعیان همه‌ساله از نقاط مختلف جهان به سوی کربلا حرکت کنند و این حرکت که غالباً پیاده انجام می‌شود، یکی از پرجمعیت‌ترین راهپیمایی‌ها در جهان است.

وی با بیان این که پیاده روی اربعین تجلی محبان امام حسین(ع) و مانور حضور قدرت شیعه است، افزود: سالیانه میلیون ها نفر از نقاط مختلف دنیا اجتماع می کنند و اربعین سیدالشهدا را گرامی می دارند.

حجت الاسلام صادقی با تاکید بر اینکه فلسفه و درس اربعین زنده نگه داشتن عاشوار است، گفت: ما باید در اربعین قیام امام حسین(ع) ومکتب عاشورا را زنده نگه داریم، چرا که تداوم عهد با امام حسین(ع)، تداوم ایستادگی دربرابر ظلم و ستم و همچنین احیای عزت، عظمت، دین و مکتب اسلام است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تاکید بر اینکه در اربعین باید گفتمان سید الشهدا(ع) را زنده کنیم تصریح کرد: گفتمان سید الشهدا(ع) زیر بار ذلت و ننگ نرفتن است و این هم چیزی جز اسلام ناب نیست.

وی با اشاره به این که20 میلیون زائران حسینی در اربعین امسال شکوه و عظمت این همایش را به جهان نشان دادند چرا که دنیا قدرت تجزیه‌ و تحلیل این عظمت را ندارد، خاطرنشان کرد: همایش پیاده روی اربعین حسینی نشانه و علامت شیعه است که در این روز به کربلا رفته و زیارت اربعین را به جا می آورند.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین یک همایش و مانور بزرگی است که مشتاقان را به عرصه ظهور می‌رساند و اعلام می‌کند که راه اباعبدالله الحسین(ع) و یاران ایشان همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه حضور زائران حسینی در واقع حماسه ای هویت بخش بوده است، گفت: زیارت اربعین انسان را از هلاکت و گمراهی نجات می دهد.

وی با بیان این که فداکاري هاي امام حسين(ع) دين را زنده کرد و نقش آن امام در زنده نگه داشتن دين اسلام کاملاً ويژه و منحصر بفرد است، افزود: حماسه ها و فداکاري هاي امام حسين(ع) را بايد زنده نگه داشت وگراميداشت اربعين تلاشي در جهت زنده نگه داشتن دين اسلام و مبارزه با دشمنان دين و معنويت است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به همسويي پيام های عاشورا و اربعين در احيا معارف الهي و مبارزه با ظلم وجور زمانه، افزود: اربعين نمادي براي تداوم نهضت عاشورا است وروزي است که نام امام حسين(ع) بار ديگر مطرح مي‌شود و هدف اصلی اهل بيت(ع) نیز ماندگاری اين نهضت بوده است.

وی با اشاره به تبيين بحث ولايت و ولايت‌مداري در زيارت اربعين گفت: اگر جامعه پيرامون ولايت حرکت کند موفق و پيروز مي‌شود و به اهداف خود مي‌رسد و اگر حول اين محور حرکت نکند جامعه متلاشي مي‌شود فرقه، فرقه‌گرايي و نحله‌ها به وجود مي‌آيد.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌که امام حسین(ع) ورثه انبياي الهي است، گفت: بر اساس زيارت اربعين، امام حسين(ع) براي به پا داشتن اهداف تمام انبيا و اولياي الهي به شهادت رسيد و به احياي دين پرداخت.

وي با بیان این که اربعين روز برافراشته شدن پرچم پيام شهادت كربلا و روز بازماندگان شهدا است، افزود: اربعين روزي است كه در اين روز با تدبير الهي خاندان پيامبر(ص) ياد نهضت حسيني را براي هميشه جاودانه کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: اربعين روز تجليل از كاروان اسراست كه كتاب تاريخ عاشورا را براي مردم، شهربه شهر خواندند و گروه گروه مردم را بيدار كردند. مردمي كه به خواب غفلت فرو رفته و از تبديل شدن امامت به سلطنت غافل بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha