شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیدمرتضی بختیاری- معرفی رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: تعمیق و گسترش معارف رضوی و ترویج آموزه های غنی و کاربردی امام رضا( علیه السلام)مهمترین رویکرد سازمان فرهنگی آستان قدس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید مرتضی بختیاری، امروز در مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد به عنوان رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به صراحت و بارها به نقش مهم و تاثیرگذار فرهنگ در جامعه تاکید و وظایف و رسالت های مجموعه های فرهنگی را تبیین فرموده اند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: مخاطب موسسات فرهنگی و آموزشی آستان قدس رضوی، جوانان و نوجوانان میهن اسلامی هستند که قلوب پاک و اخلاص آنان سرمایه ای عظیم برای کشور است.

وی با اشاره به دستورات و رهنمودهای تولیت آستان قدس رضوی در رابطه با تربیت نیروهای جوان مومن، متعهد و انقلابی در موسسات فرهنگی و مراکز علمی وابسته به آستان قدس رضوی، ابراز داشت: بایستی معارف قرآنی و آموزه های اهل بیت(ع) را با استفاده از زبان روز و ابزار و فناوری های جدید به نسل جوان کشور ارائه کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تعامل اثربخش و سازنده بین موسسات فرهنگی قطعا به افزایش بهره وری و هم افزایی خواهد انجامید، تصریح کرد: طبق پیش بینی ها و مطالعات انجام شده در افق سال ١٤٠٤ مشهد الرضا و بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) میزبان ٤٠ میلیون زائر خواهد بود که از اقصی نقاط ایران اسلامی و جهان اسلام مشرف خواهند شد.

وی ادامه داد:بدون شک نتیجه برنامه ریزی مستمر، مدون و تلاش جهادی برای تاثیرگذاری فرهنگی بر میلیون ها زائر بارگاه منور رضوی،ایجاد تحولی عمیق در فرهنگ و سبک زندگی آنان خواهد بود.

بختیاری ضمن تقدیر از تلاشهای حجت الاسلام و المسلمین حسینی در دوران تصدی مسئولیت دبیری شورای عالی فرهنگی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همدلی بدنه مدیران، کارکنان و خادمان فرهنگی آستان قدس رضوی در آینده نزدیک شاهد توسعه هرچه بیشتر خدمات و محصولات موسسات فرهنگی این نهاد معنوی باشیم.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد؛ رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به تشریح برنامه های پیش روی این سازمان تازه تاسیس پرداخت.

وی اظهار داشت: انسجام بین موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی، اهتمام به توسعه تعاملات فرهنگی با کشورهای جهان با محوریت امام رضا(ع)، تلاش در راستای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، تکمیل چرخه خدمات فرهنگی مورد نیاز زائران، ارائه پیوست فرهنگی خدمات به محرومان و مستضعفان و بهره مندی از ظرفیت خبرگان عرصه فرهنگ و تشکل های مردمی از محوری ترین برنامه های سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی نیز در این مراسم از تلاشها و اقدامات کارکنان دبیرخانه شورای عالی فرهنگی تشکر کرد و گفت: آستان قدس رضوی در حوزه فعالیت های فرهنگی توفیقات فراوانی کسب کرده و امروز فرصتی مغتنم برای اعتلا و اقتدار فرهنگی این مجموعه آماده است.

وی تصریح کرد: در طی این سالها وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر موسسات فرهنگی بر عهده دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس بوده و امیدواریم سازمان فرهنگی نیز بتواند در تحقق اهداف مورد نظر موفق باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha