سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به اهميت تربيت طلاب توانمند، گفت: نياز امروز جهان نسبت به روحانيون عالم، متقی و به روز بيشتر از گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، در مراسم نخستين سالگرد ارتحال آیت‌الله شیخ محمدحسین سیبویه، در مشهد با اشاره به اهميت تربيت طلابي متقي و عالم، يادآور شد: اين موضوع در صدر همه مسائل مي باشد زيرا نياز امروز جهان نسبت به روحانيون عالم، متقی و به روز بيشتر از گذشته است.

سفیر اسبق ایران در واتیکان با اشاره به اينكه مرحوم آيت الله سيبويه نسبت به اين امر مهم اهتمام داشته، اظهار كرد: آن مرحوم با بيان احكام و تفسير و اخلاق، عمر خود را در راه مكتب ولايت و در مسير اهل بيت(ع) صرف كرد.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه به صحيفه سجاديه امام زين العابدين(ع) به عنوان كتابي آموزنده براي چگونگي محبت نسبت به خدا، اشاره و يادآور شد: محبت به خدا يكي از نعمت هاي مهم است كه در كنار نعمت محبت به دوستداران حق تعالي در دعاهاي آن حضرت بيان شده زيرا اگر كسي دوستداران خدا را مورد محبت قرار دهد، خداوند نيز او را دوست خواهد داشت.

رئيس مدرسه علميه جعفريه مشهد با اشاره به وجود الگوهايي مانند اهل بيت(ع) در زندگي ما، پيروي از اين اسوه ها را كه اسوه حسنه خوانده شده اند، مهم برشمرد و گفت: اينگونه فردي از غربي ها الگوبرداري نمي كند و در واقع به جاي اينكه لباسي با مدل آنان بپوشد، به اين نكته نگاه مي كند كه به طور مثال حضرت زهرا(س) چگونه رفتار مي كردند.

گفتني است، آيت الله محمدحسين سيبويه يزدي از علماي مشهد و موسس مدرسه علميه امام حسين(ع) بود كه در سال گذشته دارفاني را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha