دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمدصادق الهی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه امروز با حضور در مجمع جهان صادقین(ع) ضمن بازدید از بخش های این موسسه با مدیر و معاونین این مجموعه علمی پژوهشی و تحقیقاتی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، موسس مجمع جهانی صادقین(ع) در این دیدار ضمن معرفی این مرکز علمی اظهارداشت: مجمع جهانی صادقین علیهم السّلام در سال 1387، تحت اشراف فقیه بزرگوار حضرت آیت الله العظمی الهی، در جهت تبلیغ و ترویج مکتب نورانی اسلام و احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت بر اساس اهداف و برنامه هایی تاسیس شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق الهی افزود: « ترویج فرهنگ قرآنی و معارف بی بدیل کلام وحی در جامعه، خصوصاً ارتقاء سطح علمی طلاب در زمینة علوم قرآنی»، «معرفی و بیان عقائد ناب اسلامی و پاسخ به شبهات دینی، متناسب با نیاز اقشار مختلف جامعه»، «آموزش و پژوهش بر مبنای فقه آل محمد: و استدلال های اصیل فقهی و اصولی، جهت ترویج احکام انسان ­ساز شریعت اسلام و مذهب جعفری»، « ترویج و گسترش فضائل و مکارم اخلاق توسط تبلیغات هدفمند و تخصصی» و « حفظ و نشر آثار و میراث غنی اندیشمندان، علما و محدثین مکتب اهل بیت(ع) » از جمله اهداف و برنامه های این مرکز می باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجمع جهانی صادقین(ع) توانسته است تاکنون گام های مؤثری را در راستای این اهداف ارزشمند بردارد، ادامه داد: « پژوهش و نشر »، « فعالیت های علمی و آموزشی»، « فعالیت در عرصه مجازی و دیجیتال» و « فعالیت های تبلیغی و مناسبتی » از جمله عرصه های فعالیت این مجموعه می باشد.

وی با اشاره به عرصه پژوهش و نشر این مجموعه بیان داشت: این بخش که شامل کارگروه های فقه، اصول و تبلیغ است به تحقیق، تألیف و ویرایش متون علمی ـ تخصصی و تبلیغی و ترویجی در قالب نشریات مطبوع و دیجیتال می پردازد که از جمله می توان به ؛ «تدوین، تنظیم و نشر آثار فقهی، اصولی و عقائدی حضرت آیت الله الهی »، « ترجمة کتاب «الأمامه في صياغها القرآنيه» به زبان فارسی؛ همچنین ترجمة کتاب «رد الاباطیل»»، « متن و ترجمة خطبة شریف حضرت فاطمة زهراء سلام الله علیها با عنوان «من فاطمه ام!» ، «مجموعه ای پیرامون مسائل رجعت و مهدویت» اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین الهی به فعالیت های علمی ـ آموزشی این مرکز اشاره کرد و گفت: « برگزاری دوره های آموزشی مختلف با بهره گیری از فضای مناسب سالن کنفرانس، از جمله:  "سلسله جلسات فقهی بررسی فجر صادق و کاذب در مناطق متعارف و غیر متعارف شمالی"، "سلسله جلسات بررسی و نقد رجال اهل سنت"، " برگزاری دورة اعراب القرآن"، "نشست علمی کریمة اهل بیت علیهم السلام ـ قم ـ فقها و محدثین"، " نشست های تخصصی نقد وهابیت"، " همچنین تأسیس مدرسه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین علیهم السلام با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، به وسیلة آموزش و ارتقاء سطح علمی طلاب و آموزش نیروهای زبده قرآنی، با رویکرد احیاء و ارائة روش­های سنتی و اصیل حوزوی در آموزش تفسیر و علوم قرآنی" می باشد.

عضو هیئت مدیره مجمع جهانی صادقین(ع) در بخش دیگری از فعالیت های این مجموعه به خدمات فضای مجازی و دیجیتال آن اشاره کرد و افزود: مجمع جهانی صادقین علیهم السّلام کوشیده است در جهت ترویج و تبلیغ حقایق ناب دین مبین اسلام از ظرفیت ممتاز و گسترده­ای بهره ببرد که امروزه فناوری های مدرن در تبادل اطّلاعات به وجود آورده اند.

لازم به ذکر است، پایگاه اطلاع رسانی مجمع جهانی صادقین علیهم السّلام با آدرسhttp://sadeghain.net  و سایت مکتب الصادق علیه السّلام با آدرسhttp://maktabosadegh.com از ابتدای فعالیت این مرکز شکل گرفته و به صورت جدی فعالیت خود را ادامه داده اند. حضور مؤثر در شبکه­ های اجتماعی (مانند واتس.آپ، اینستاگرام و ...) نیز پیوسته از اهداف و برنامه­ های این قسمت بوده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha