شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ آیت الله امامی کاشانی، نفوذ شیطان در روح دشمنان واقعی اسلام از جمله آل سعود را عاملی دانست که امروز باعث شده که عربستان با شعار قرآن به جنگ قرآن بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت الله امامی کاشانی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه در امام زاده علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال، گفت: انس عمیق با قرآن انسان را به طهارت روح و جسم و باطن می رساند و او را در حقیقت قرآن فنا می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قرآن وحی الهی است و گفتگو و فهم و درک حقیقت وحی نیز هدف خلقت است و انسان ها برای همین امر زاده شده اند؛ به همین خاطر به دلیل اهمیت تلاوت شیطان، کید شیطان نیز در این امر ورود کرده است زیرا هرچه عمل صالح عمیق تر باشد، کید شیطان نیز عمیق تر و دقیق تر است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: کسی که در راه علم و فهم و تفسیر و قرائت قرآن وارد می شود، باید مراقب باشد که به دام شیطان گرفتار نشود زیرا شیطان برای اهالی قرآن دام های فراوانی پهن کرده است.

وی اظهارکرد: پناه بردن به خداوند در قرائت قرآن به این دلیل است که قرآن، خود ظهور حقیقت و باطن قرآن است؛ به همین دلیل این نکته بسیار مهم و حیاتی است که انسان از طریق تلاوت به باطن قرآن وارد می شود؛ تلاوت و تدریس قرآن جایگاه مهمی در روایات حضرات معصومین(ع) دارد.

آیت الله امامی کاشانی افزود:  طبق روایات معصومین(ع) تلاوت قرآن در نماز امری لازم است به این دلیل که امت اسلام به قرآن متوجه شده و روزانه به همین دلیل تلاوت قرآن داشته باشند؛ یکی از سفارشات معصومین(ع)، قرآن قرآن درصبح و هنگام خواب است زیرا روز انسان را با قرآن گره می زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قرائت و تلاوت قرآن که این همه مورد تاکید واقع شده است در مسیری است که آن مسیر حتما باید طی شود که آن مسیر هدایت ملت اقوم است، یعنی مردمی که قوام وایستادگی آنها بیشتر از دیگران است؛ قاریان قرآن باید طریق فطرت را طی کنند، زیرا قرآن منادی فطرت است و آن را شکوفا می کند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: طریق اهل بیت(ع) و ثقلین باعث تبیین قرآن است که اگر انسان ها در این طریق حرکت کردند، هدف قرآن محقق شده است و اگر این طریق طی نشود، حفظ و تلاوت انجام می شود ولی همه علیه قرآن خواهند بود، همانند آل سعود و تکفریون که قرآن می خوانند، ولی علیه قرآن هستند.

وی اظهارکرد: اگر تلاوت و قرائت قرآن به دست این مزدوران افتاد در حقیقت حرکت آنها علیه قرآن خواهد بود؛ خوشبختانه در سالهای اخیر رشد بسیاری در زمینه قرائت و حفظ قرآن در ایران انجام شده است و این دو خط کاملا از هم متمایز شده است.

آیت الله امامی کاشانی گتصریح کرد: مزدوران عربستان سعودی پس از انقلاب اسلامی سعی کردند در عرصه مهدویت به شبهه پراکنی بپردازند و نامه هایی نیز به مراجع عظام تقلید نوشتند؛ یکی از شبهات آنها این است که در احادیث شیعه بیان شده است که امام زمان(عج) با کتاب جدید ظهور خواهند کرد؛ آنها فهم درستی از مکتب اهل بیت(ع) ندارند، بلکه این کتاب جدید همین روایات است و همه در مسیر قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در سفر سال 1375 در واتیکان با راتسینگر که به مقام پاپی رسید، ولی استعفا کرد و در زمان خود عالم ترین شخص در بین مسیحیان بود، دیدار کردم، در آن دیدار مبحث عدالت و احیای زمین در دوران ظهور بحث شد و در آن بحث تبیین شد که انجیل نیز به بحث زنده شدن زمین و حیات جدید در دوران ظهور اشاره دارد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: انسان باید در عمق قرآن وارد شود و برای این امر نیز باید به اهل بیت(ع) تاسی کند؛ انسان باید با قرائت در قرآن وارد شویم مثال امام سجاد(ع) که ایشان با تلاوت بسیار زیبایی که داشتند به شکلی روح قرآن را در همین تلاوت بیان می کردند که انسان ها را مجذوب خود می کردند.

وی در ادامه با اشاره به روز 13 آبان و مبارزه با استکبار اظهارکرد: زمانی که کتاب الهی به درستی به جامعه تحویل داده شد، راه برای آل سعود که می خواهند از طریق قرآن جنایت کنند بسته می شود و انقلاب اسلامی ما چنین کرد.

آیت الله امامی کاشانی گفت: بیش از 30 سال پیش فوکویاما بیان کرد که آنچه در اسلام نیز بر مدینه فاضله تاکید شده است، همان آمریکا است، ولی او نیست که ببیند همین آمریکا منتشر کننده جنایات، پستی ها، زشتی ها، کتشارها و ظلم ها و ستم گری ها در جهان است.

وی در پایان با اشاره به جایگاه امامزاده علی بن محمد باقر(ع) مدفون در مشهد اردهال گفت: امام زاده علی بن محمد باقر(ع) از سوی امام باقر(ع) در این محل از ولایت اسلامی گفت و در نماز جمعه اعلام حکومت کرد و به همین دلیل ایشان را السلطان علی بن محمد باقر(ع) می نامند و به همین خاطر ایشان عزیز اهل بیت(ع) و ملجا نیازمندان و پناه خواهان است.

انتهای پیام/ ص

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha