جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
.

حوزه/ استاد حوزه علمیه تهران گفت: متأسفانه کارکردهای فاخر حوزه، امروز برای بسیاری از مردم ناشناخته بوده و یا حداکثر یک شناخت سطحی و حداقلی وجود دارد.

حجت الاسلام حسن محمودیان، از اساتید حوزه علمیه تهران با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، اظهار داشت: مجموعه خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه به عنوان رسانه های رسمی حوزه، ضمن این که فعالیت های ارزشمندی دارند، باید با گستردگی بیشتر و با ظرافت بیشتر، فعالیت های خود را دنبال کنند.

وی با بیان این که متأسفانه حوزه و کارکردهای مختلف آن، امروز برای بسیاری از مردم ناشناخته بوده و یا حداکثر یک شناخت سطحی و حداقلی وجود دارد که نبود این شناخت بهتر از بودن آن است، گفت: باید یک انقلاب و یا حرکت جهادی برای ارتباط حوزه با جهان اتفاق بیافتد و در این راستا نقش خبرگزاری حوزه بسیار برجسته است.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود گفت: در گذشته روحانیت بیشتر در فاز تبلیغی-تربیتی فعال بود، ولی در چند سال گذشته رویکرد عمده آن به تبلیغی-سیاسی تغییر جهت داده و تا حد زیادی جنبه تربیتی مغفول واقع شده است یا حداقل این نگاه بین مردم حاکم شده است؛ همین خلاء آسیب های فراوانی دارد که باید نسبت به آن هشیار بود و خبرگزاری حوزه می تواند در برجسته کردن این هشدار نقش اساسی داشته باشد.

حجت الاسلام محمودیان افزود: البته مجموعه دولت و نظام جمهوری اسلامی، بسترهایی را برای رفع مشکل فوق ایجاد کرده، اما این بسترها بیشتر حکومتی شده و آن بستر مردم نهادی که در گذشته بوده را باید پررنگ تر و تقویت کنیم.

۳۱۳/۲۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha