دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گروه تبلیغی بشیر

حوزه/ جلسه توجیهی آموزشی طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر گروه بشیر حوزه علمیه و همچنین آزمون این گروه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مسئول گروه جهادی بشیر در این جلسه آموزشی اظهارداشت:  گروه جهادی امربه معروف و نهی از منکر بشیر ، متشکل از 500 طلبه امربه معروف جهادی در استان قم فعال است که سابقه فعالیت آن از سال 88 می باشد.

حجت الاسلام  مجید بیک زاده افزود: این گروه با آموزش شیوه های کاربردی امربمعروف عموم جامعه را نسبت به اجرای این مهم تشویق میکنه و در صورت بروز هرگونه منکر با تذکر لسانی و کتبی نسبت به رفع آن اقدان میکنه

وی ادامه داد: جهادی بودن، مهمترین ویژگی این گروه است و انجام بزرگترین فریضه الهی را توسط این گروه از افتخارات حوزه علمیه می باشد.

مسئول اجرای طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در استان قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر در بسیاری از تشکل‌ها و اماکن عمومی از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم نهادینه شده است.

حجت الاسلام بیک زاده افزود: نهادینه شدن فریضه همگانی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به وسیله ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در اصناف، اماکن عمومی، مساجد، مدارس، حوزه های علمیه و هیأت های مذهبی انجام شده است.

مسئول گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر کشوری بشیر بیان داشت: این گروه در حال حاضر در سطح کشور فعالیت دارد؛ این گروه با اعزام مبلغین جهادی به مساجد و مدارس در تمام سطح کشور، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دنبال می کند.

وی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف تصریح کرد: طبق ماده پنجم این قانون، اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار گیرد، مانند قسمت های مشترک آپارتمان ها، هتل ها، بیمارستان ها و وسایل نقلیه عمومی مشمول حریم خصوصی نبوده و باید مورد امر به معروف و نهی از منکر لسانی قرار گیرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha