یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دهمین نشست آموزشی و ترویجی حوزه های علمیه و آموزش و پرورش

حوزه/ شركت كنندگان در دهمين نشست ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ضمن تجديد عهد با آرمان هاي امام(ره) و رهبری، تصریح کردند: از هيچ تلاشي برای تحقق اهداف بلند تعلیم و تربیت اسلامی دريغ نمی كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه»از مشهد، در بیانیه دهمین نشست آموزشی-ترویجی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات هتل زمرد مشهد مقدس قرائت شد، آمده است: بار دیگر با امام مهربانی‌ها، روح بلند و ملکوتی حضرت امام راحل(ره)، شهدای والامقام به ویژه شهدای مظلوم مدافع حرم و رهبر فرزانه و معظم انقلاب اسلامی پیمان می‌بندیم تا در جهت تحقق اهداف بلند تعلیم و تربیت اسلامی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو دستگاه و تاثیرگذار حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش از هیچ کوششی دریغ نكنيم.

در اين بيانيه مي خوانيم: خدا را سپاسگزاریم که بار دیگر و در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، دهمین نشست دبیران ستادی و استانی با حضور مدیران استانی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و در کنار مضجع شریف و نورانی ثامن‌الحجج حضرت علی‌ بن موسی‌الرضا علیه‌السلام برگزار گردید و در کنار شرکت در جلسات تخصصی و عمومی نشست از معنویات امام هشتم علیه‌السلام و از نظر کارشناسی شرکت کنندگان بهره‌مند شدیم.

شركت كنندگان در اين نشست با ابراز اميدواري از نتيجه بخش بودن همکاری دو دستگاه در تعلیم و تریت جامعه اسلامی، ابراز كرده اند: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرایی شدن کامل و همه جانبه سند تحول بنیادین و جایگاه برجسته حوزه‌های علمیه در آن، زمینه توسعه و تعمیق همکاری‌های دو دستگاه بیش از پیش مورد عنایت مسئولین عالی رتبه آن قرار گیرد.

در اين بيانيه با تاكيد بر تشکیل این‌گونه جلسات با حضور مدیران کل استان‌ها و ائمه جمعه مراکز استان‌ها، آورده شده است: تدوین و تصویب برنامه سالانه و اعلام رسمی آن از طریق حوزه های علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش گامی مهم در تعمیق و تثبیت فعالیت کمیته‌های همکاری در سطوح مختلف محسوب می‌شود انتظار می‌رود این روند در سال‌های آتی نیز ادامه داشته و همه دستگاه‌های ذیربط بر اجرای درست آن التزام اشته باشند.

ضرورت استمرار نشست‌های مشترک بین حوزه و آموزش‌وپرورش برای تعیین دقیق اولویت‌ها از سوی استان‌ها با هماهنگی دبیرخانه ستاد و همچنین تبین بودجه، منابع انسانی و وظایف هر یک از نهادهای حوزه و آموزش‌وپرورش برای اجرای پژوهش‌های مشترک، از ديگر مواردي مي باشد كه در اين بيانيه به آن اشاره شده است.

اين بيانيه با اشاره به انتظار شركت كنندگان در زمينه تشکیل کمیته‌های کارشناسی برای پیگیری مصوبات قبلی و نشست‌های اخیر و اطلاع‌رسانی مستمر از طریق سایت دبیرخانه ستاد همكاري ها، مي افزايد: با عنایت به نتایج مثبت استقرار روحانی در مدارس، تصویب و ابلاغ قانون مورد نیاز آن در شورای عالی آموزش ‌و پرورش وافزایش کمی و کیفی آن با فراهم آوردن زمینه‌های لازم، مورد تاکید است.

حاضران در اين نشست در اين بيانيه با اشاره به اينكه ضروری است دوره‌های آموزشی مکفی با نیازسنجی علمی برای روحانیون مستقر در مدارس طراحی و اجرا شود، ابراز كرده اند: استفاده از روش‌های علمی و بررسی‌های میدانی برای میزان تحقق آن توسط دبیرخانه به منظور برنامه‌‌های صحیح سال جاری انتظار مي رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha