شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر این که منظور از وحدت حوزه و دانشگاه دخالت در وظایف یکدیگر نیست، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی آن که دانشگاه باید از حوزویان برای رنگ الهی بخشیدن به علوم دانشگاهی کمک بگیرد و دانشگاه هم علم خود را در اختیار حوزویان قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شب گذشته در نشست مشترک حوزویان و مسئولین دانشگاه های اصفهان که به مناسبت هفته  وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که منظور امام راحل از وحدت حوزه و دانشگاه بوده، به نظر من تاحدودی با دورشدن محیط های دانشگاهی از مباحث غیراخلاقی پیش از انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی با بیان اینکه داشتن این تفکر که حوزویان علم ندارند و دانشگاهیان دین ندارند یک آسیب جدی و تفکر منحط است، گفت: تمرکز بر پژوهش و تربیت پَژوهشگر در  دو عرصه دانشگاهی و حوزه یک ضرورت است.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: ما معتقدیم که که تحصیل همه علوم اعم ازدانشگاهی و حوزوی یک واجب کفایی است، چرا که برای اداره جامعه اسلامی  همه علوم لازم است، درس طلبگی فقط واجب  نیست، همه دروس امروزه برای عدم تسلط بیگانگان بر ما لازم است.

وی تاکید کرد: امروزه باید به جوانان دانشگاهی بگوییم و گوشزد کنیم که اگر هم علم دانشگاهی فرا می گیرند باید به دیانت توجه داشته باشند، دراین راستا تشکیل دبیرخانه مشترک میان حوزه و دانشگاه و تعامل میان اساتید حوزه و دانشگاه برای تقویت دین در دانشگاه و تربیت جوانان متخصص ومتعهد لازم است.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان اذعان داشت: آرزوی دشمن این است که دانشجو و طلبه ایرانی دین نداشته باشند، ما معتقدیم که اگر فردی در حد اعلای علم هم باشد، ولی دین نداشته باشد هیچ سودی برای جامعه اسلامی ندارد، بلکه ضرر هم دارد، این اعتقاد اسلام است، تربیت طلاب و دانشجویان علم اندوز و دین مدار امری لازم برای آینده کشور است.

مدیر حوزه علویه اصفهان افزود: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه دخالت در وظایف یکدیگر نیست، وحدت حوزه و دانشگاه یعنی آن که دانشگاه باید از حوزویان برای رنگ الهی زدن به علوم دانشگاهی کمک بگیرد و دانشگاه باید علم خود را در اختیار حوزویان قرار دهد.

امام جمعه اصفهان در ادامه اشاره ای به مسائل سیاسی داشت و ابراز کرد: ترس و طمع دو عامل انحطاط ملت ها  و دولت ها است، ترس برخی از سران دولت های کشورهای به ظاهر اسلامی منطقه باعث شده است که دست در دست صهیونیست  و امریکا قراردهند و باعث کشتار مسلمین دیگر شوند.

وی افزود: وحدت دو کشور ایران و سوریه پدر آمریکا را درآورده است و این مهمترین اصل اسلام که همان وحدت  و نترسیدن از استکبار است، امروز بسیاری از حاکمان منطقه  که خواهان کنار رفتن بشار اسد بودند، خود کنار رفته و نابود شدند و بشار همچنان باقی است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که امروز دیگر آمریکا  ابرقدرت نیست و توهم کدخدایی آن در دنیا شکست، ابراز داشت: اتحاد مسلمین از جمله ایران و سوریه ابرقدرتی آمریکا را برهم زده است، ما اگر به سوریه کمک می کنیم، براساس اصول اسلامی است، ایستادن درمقابل دشمن از اصول انقلاب و اسلام است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha