جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد شفا تهران

حوزه/ مسجد شفای تهران در نزدیکی ساختمان مجلس شورای اسلامی و سه بیمارستان پایتخت، در تمام ساعات روز به همت اهالی مسجد باز بوده و از این رو به پناهگاهی برای مسافران شهرستانی که به دیدار نمایندگان مجلس و یا عیادت بیماران می روند، تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از تهران، مسجد شفا میدان شهدا با در نظر گرفتن موقعیت خاص جغرافیایی که دارد همه روزه در ایام سرد پاییز و زمستان میزبان در راه ماندگان است، این مسجد به همت اهالی در تمام ساعات روز دایر است.

براساس گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در ایام سرد پاییز امسال در شبکه‌های اجتماعی زمزمه‌هایی به راه افتاد که چرا مساجد میزبان کارتن خواب‌ها در کلان شهرها نمی‌شوند و چرا از این ظرفیت در راستای کمک به نیازمندان بهره برداری نمی شود. در همین راستا عده‌ای که به دنبال بهره برداری‌های سیاسی و جناحی از این جریان بودند مسولیت این کاستی را با شهرداری‌ها و مراکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کردند.

موضوع مهم در این جو سازی رسانه‌ای این بود که این افراد فراموش کرده بودند که مساجد تولیت پذیر نیستند و هیچ ارگانی در کشور مسولیت تولیت مساجد را ندارد و این مردم هستند که خود به صورت خالصانه در مساجد به خدمت می‌کنند و  دیگر ارگان‌ها تنها وظیفه نظارت کلی و سیاست گذاری‌های کلان این مکان مقدس را دارند.

با این حال و علی‌رغم این جوسازی رسانه‌ای، مساجدی هستند که با کمک اهالی همه روزه میزبان جمعی از در راه ماندگان و افراد نیازمند شده اند که اغلب هم در مسیرهای پر تردد و در مرکز شهرها هستند.

مسجد شفا مامنی برای در راه ماندگان

مسجد شفا میدان شهدا یکی از مساجدی است که سالیان سال میزبان مردم درراه‌مانده است. این مسجد به دلیل قرار گرفتنش بین سه بیمارستان و مجاورتش با مجلس شورای اسلامی هر روز پذیرای مسافرانی است که از مسیر های دور و نزدیک به دیدار نماینده شهرشان به مجلس  و یا عیادت و درمان به بیمارستان‌های اطراف مسجد مراجعه می‌کنند است.

برای درک درست انچه که در این مسجد می‌گذرد به گفت‌وگو با آقای مقدم یکی از اعضای هیئت امنای این مسجد نشستیم. او با بیان اینکه این مسجد خادم ثابتی ندارد گفت: ما اهالی این محل هستیم و با درک این موضوع که دایر بودن این مسجد در تمام طول روز چه اهمیتی دارد به صورت دوره ای در مسجد حضور پیدا کرده و مسجد را دایر نگه می‌داریم.

وی با بیان این موضوع که مسجد ما منبع درآمدی ندارد ادامه می‌دهد: مغازه‌ای در کنار مسجد واقع شده است که وقف مسجد است ولی حالا در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه است که متاسفانه از آن چیزی عاید مسجد نمی‌شود و مسجد با کمک های مردمی دایر مانده است.

هزینه های گاز و اب بزرگترین دغدغه مسجد

این نمازگزار مسجد شفا با بیان این موضوع که بارها برای قطع گاز و آب مسجد مامورین سازمان‌های متبوعشان به مسجد مراجعه کرده اند گفت: متاسفانه همه می‌گویند مصرف انرژی در مساجد رایگان است ولی اینگونه نیست و بزرگترین مشکل ما در حال حاضر همین هزینه های آب و گاز است که منجرب به درگیری چندین باره ما با ماموران شده است.

روزانه ۵۰۰ نفر در این مسجد نماز خوانده یا استراحت می کنند

وی با بیان اینکه در حال حاضر در طول روز مسجد به دلیل دایر بودنش در طول روز میزبان قریب به ۵۰۰ نفر از میهمانان نمایندگان مجلس و خانواده همراه بیماران بیمارستان های اطراف است تصریح کرد: مساحت مسجد ما همانگونه که می‌بینید بسیار کم است، و همواره ما مشکل اسکان مردم را داریم. در زمان نماز ظهر گاها دوبار نماز به جماعت خوانده می‌شود. ما خیلی دوست داریم که بخشی از زمین بایر کنار مسجد که مجهول الصاحب است به مسجد اضافه شود تا بتوانیم بهتر میزبان مردم عزیز باشیم ولی در خرج‌های اولیه مسجد مانده‌ایم برای مثال سقف حیاط مسجد چندین سال نشتی دارد که ما حتی پول ایرانیت هم نداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha