جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار تعدادی از علمای تیجانی سنگال

حوزه/عضو شورای عالی حوزه های علمیه به فعالیت سه هزار مرکز علمی و پژوهشی در شهر مقدس قم اشاره کردو گفت: قم مهمترین قطب نشر معارف ناب الهی به سراسر جهان است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در دیدار با تعدادی از علمای طریقه تیجانیه سنگال، ضمن ابراز خرسندی و خوش آمدگویی به حضور میهمانان در شهر مقدس قم، اظهار داشت: دیدار برادران مسلمان، به ویژه برادران آفریقایی در این ایام نورانی، مایه خوشحالی است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که امیدواریم حضوردر ایران اسلامی دستاوردهای معنوی بزرگی را برای شما داشته باشد، اظهار داشت: جامعه المصطفی خدمات علمی مفید و قابل توجهی را برای ملت های قاره آفریقا ارائه داده است.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه به ظرفیت های ایران اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: ایران بعد از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی، علی رغم سنگ اندازی ها و دسیسه های استکبار به دستاوردهای بزرگی در علوم مختلف دست یافته است.

وی ضمن ارائه آماری از مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و دانشجویان ابران زمین، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، ایران از نظر کمی و کیفی پیشرفت های غیر قابل باوری داشته است؛ علی رغم تحمیل جنگ و تحریم های اقتصادی و علمی کشورهای استکباری، به اذعان مراکز غربی، جمهوری اسلامی ایران جهش فوق العاده ای را در عرصه پیشرفت های علمی رقم زده ایم.

عضو شورای عالی حوزه  گستره حضور مقالات علمی دانشجویان این سرزمین در مجلات معتبر بین المللی را غیر قابل باور عنوان کرد و اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران حاضر است تا تجربه حرکت های رو به رشد خود در عرصه های علمی و فناوری را به تمام کشورهای اسلامی منتقل نماید.

مدیر حوزه های علمیه به فعالیت سه هزار مرکز علمی و پژوهشی در شهر مقدس قم اشاره نمود و اذعان داشت: قم مهمترین قطب نشر معارف ناب الهی  به سراسر جهان است.

آیت الله اعرافی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بین المللی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی رشته ها و گرایش متنوعی را در عرصه های مختلف علوم اسلامی و انسانی راه اندازی نموده است.

مدیر حوزه های علمیه  به امضاء تفاهم نامه همکاری با مراکز بین المللی جهان اشاره نمود و ابراز داشت: جامعه المصطفی خود را میراث دار مبانی عظیم عقلی و فلسفی بزرگان اسلام  می داند.

وی در ادامه به استقبال روز افزون و حرکت ملت های آفریقایی به سمت مبانی الهی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی، دین اسلام را به صورت دین تمدنی که پاسخگوی نیازهای روز جهانی است، تفسیر می کند.

مدیر حوزه های علمیه گفتمان انقلاب اسلامی را گفتمانی پویا، عقلانی و تمدنی دانست و یادآور شد: جامعه المصطفی بر همگرایی و هم افزایی تمام مراکز دینی مذاهب مختلف اسلامی تأکید می کند.

آیت الله اعرافی به تفاوت عمده جامعه المصطفی با دیگر مراکز اسلامی اشاره نمود و اذعان داشت: جامعه المصطفی مباحث فقهی را بر اساس مبانی فقی دانش پژوهان ارائه می دهد و در این راستا، دانش پژوهانی را از مذاهب مختلف اسلامی تربیت نموده است.

وی اظهار داشت: جامعه المصطفی ضمن استقبال از گسترش همکاری ها با مراکز دینی جهان، همواره بر اخوت و وحدت اسلامی تأکید می کند.

خاطرنشان می شود: علمای طریقت تیجانیه سنگال نیز در این دیدار صمن تأکید بر تمسک به آموزه های الهی و تحکیم وحدت اسلامی در جوامع مسلمان،خواستار افزایش همکاری های علمی جامعه المصطفی و مراکز دینی سنگال شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha