جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سرهنگ سیداحمد خسروی در همایش نقش ائمه جماعات

حوزه/ مدیرکل مشارکت‌های عمومی نیروی انتظامی گفت: با تشکیل و آغاز فعالیت های شورای معتمدین در محلات قم شاهد کاهش ۲۰ درصدی جرایم در قم شده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سرهنگ سیداحمد خسروی در همایش نقش ائمه جماعات و مبلغین در کاهش ناهنجاری های اجتماعی در تالار مدرسه دارالشفا با بیان اینکه طرح تشکیل شورای معتمدین در کشور بسیار ارزشمند و نقش موثری داشته است، اظهارداشت: در شش ماه نخست امسال قریب به 1200 جلسه شورای معتمدین محلات در کشور برگزار شده است.

مدیرکل مشارکت‌های عمومی ناجا افزود: این طرح ابتدا در سال 89 همزمان در 5 کلانتری در استان کرمان به اجرا درآمد که بعد از گذشته مدتی آثار آن را ملاحظه کردیم و سپس  در سایر استان های کشور با محوریت روحانیت و مساجد به اجرا گذاشتیم.

سرهنگ خسروی ادامه داد: به موازات پیشرفت جامعه، تعاملات اجتماعی هم عوض شده است، توسعه شهرهای بزرگ امکان نظارت پلیس به لایه‌های اجتماعی را دشوار کرده و زمینه را برای رشد ناهنجاری‌های اجتماعی فراهم کرده است.

وی بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی پاسخی به مطالبات قانونی مردم برای ایفای نقش در توسعه نظم در جامعه است، امام راحل با استفاده از ظرفیت‌های مردمی توانست انقلاب اسلامی را پیروز کند، در طول سال‌های جنگ تحمیلی هم مردم با محوریت روحانیت به جبهه‌ها رفتند و کشورمان پیروز شد.

مدیرکل مشارکت‌های عمومی ناجا افزود: نیروی انتظامی در دهه 70 از یک پلیس سخت به یک پلیس نرم تبدیل شد و در این نهاد به دنبال همگانی کردن امنیت هستیم، بزرگترین شبکه اجتماعی در کشور اکنون در اختیار پلیس است و هر فرد در تماس با شماره 110 می‌تواند نیازهای انتظامی خود را بیان کند.

سرهنگ خسروی با اشاره به سامانه نظارت پلیس اظهار کرد: سامانه 197، نظارت مردم بر پلیس را افزایش داد، معاونت اجتماعی ناجا هم به عنوان پل ارتباطی این نهاد با مردم، گروه‌های اجتماعی و سازمان‌ها شناخته می‌شود، این معاونت در مناطق مختلف کشور، آسیب‌های اجتماعی را با شیوه‌های علمی شناسایی کرده است.

وی ادامه داد: در ناجا برنامه آموزش همگانی را در دستور کار داریم و این برنامه کاهش آمار جرائم را به دنبال داشته است، امنیت یک تولید جمعی است و روحانیون می‌توانند نقش زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، محوریت اصلی در بحث مشارکت پذیری مردم و اتحاد آن‌ها با روحانیون بوده است.

مدیرکل مشارکت‌های عمومی ناجا افزود: اگر در یک محله‌، امام جماعت مسجد در بحث آسیب‌های اجتماعی ورود کند، در آن محله آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند، در زمان‌های نه چندان دور، جرایم پایین بود، چون نظارت اجتماعی قوی بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha