یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 مراسم جشن با شکوه امام حسن عسکری(ع)

حوزه/ جشن میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) امشب با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد مقدس این امام همام در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم جشن باشکوه میلاد امام یازدهم شیعیان، امشب با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد امام حسن عسکری(ع) در جوار حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا و با حضور صدها نفر از علاقه مندان به فرهنگ اهل بیت(ع) برگزار شد، مراجع عظام تقلید حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، و علوی گرگانی حضور داشتند.
همچنین در این مراسم، آیت الله مقتدایی، آیت الله حسینی بوشهری،حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی دیگر از علما، اساتید حوزه علمیه، استاندار قم و مسئولان استان، هیئات مذهبی و مردم شیفته خاندان عصمت و طهارت(ع) حضور داشتند.
 گروه معراج از گروه های تواشیح و هم خوانی مذهبی استان قم با اجرای سه هم خوانی مذهبی با موضوع پیامبر اکرم(ص)، امام حسن عسکری(ع) و امام زمان(عج) فضای معنوی خاصی در این مراسم ایجاد کرد.
گفتنی است پس از مداحی، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در سخنانی گفت: شیعیان باید با برخورد خوب خود و رعایت این چند اصل اخلاقی مردم را به سوی اهل بیت(ع) و این مکتب جلب کنند نه اینکه با رفتار بد و زننده باعث ننگ این فرهنگ باشند که اگر این اصول را رعایت نکنند تنها جزو موالیان و محبان خواهند بود.
وی گفت: سومین کار بزرگ امام حسن عسکری(ع) شامل حفاظت سیاسی از شیعیان بود؛ ایشان به هیچ وجه اجازه نمی دادند که شیعیان وارد دستگاه عباسی شوند؛ اگر کتاب انسان 250 ساله مقام معظم رهبری که مجموعه سخنرانی های ایشان است را مطالعه کنیم متوجه می شویم این سیر حرکت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و تمدنی ائمه به چه شکلی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha