دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه / حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد از ایران اسلامی به عنوان کشوری که پرچم بلند ولایت بر بام آن می درخشد، یاد کرد و گفت: پيوند مردم ايران با اهل بيت(ع) ناگسستنى است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام  و المسلمین فرحزاد، در پنجمین همایش کریمه اهل بیت(س) در تالار شهید آوینی ضمن تسلیت وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س) و ارتحال یار دیرین امام و رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی، به نعمت های بزرگی که خداوند به ملت ایران عطا فرموده اشاره کرد و اظهار داشت: مملکت ما زیر سایه اهل بیت(ع) است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی از مردم ایران اسلامی به عنوان محب اهل بیت رسول گرامی اسلام(ص) یاد کرد و افزود: در هیچ کشوری همانند ایران اسلامی این گونه مجالسی برای اهل بیت(ع) برگزار نمی شود، هیچ مملکتی همانند کشور ما زائر اهل بیت ندارد و یا مردم ما در بازسازی ضریح و صحن و سرای ائمه(ع) بی نظیر هستند.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه پیوند کشور ما با اهل بیت(ع)، پیوندی ناگسستنی و از الطاف خداوندی است، یادآور شد: برگزاری شش دوره کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به همت استان هرمزگان و گسترش آن در استان های مختلف کشور و حتی برخی از کشورهای جهان و پیاده روی هرساله جوانان عضو کانون فرهنگی هنری الشهدا از بندرعباس به قم و یا مشهد بیانگر نفوذ محبت اهل بیت(ع) به اعماق وجود مردمان این دیار است.

وی به آخرین آیه سوره مبارکه «محمد» که می فرماید: « اگر مردم حجاز به پیغمبر(ص) پشت کردند، قوم دیگری را خواهیم آورد»، اشاره و خاطرنشان کرد: عده ای از رسول خدا(ص) پرسیدند که این قوم کدام است؟ آن حضرت دست بر شانه سلمان زد و فرمود: سلمان و امثال او.

این کارشناس دینی ادامه داد: اگر تاریخ را بررسی کنیم، درخواهیم یافت که ایرانی ها همواره در کار خیر حضوری فعال داشته اند که نمونه آن همکاری ایرانی ها با مختار ثقفی در قیام علیه قاتلین سالار شهیدان و یاران باوفایش است.

 وی در ادامه بیان کرد: تجسم ولایت پس از پیامبر اسلام(ص) در دو شخصیت بزرگ امیرالمومنین حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است و نمونه و نماینده مولا در مملکت ما امام رضا(ع) و نماینده حضرت زهرا(س) نیز حضرت معصومه(س) است و امروز مملکت ما زیر سایه این برادر و خواهر است.

این کارشناس دین با اشاره به برکات وجود کریمه اهل بیت در شهر مقدس قم، با استناد به روایتی، عنوان کرد: بهشت هشت درب دارد که سه درب آن به قم باز می شود. امروز به برکت وجود مرقد مطهر این بانو، قم به مرکز ثقل مکتب اهل بیت و اسلام ناب بدل شده است و علوم اهل بیت(ع) از قم به سراسر دنیا سرازیر می شود.

وی همچنین به موضوع شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت و خاطرنشان کرد: بنا بر روایات این بانوی کریمه می تواند تمام شیعیان عالم را شفاعت و به بهشت وارد کند.

حجت الاسلام فرحزاد به موج حرکت انسان های آزاده دنیا به سمت مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: امروز شاهد شکل گیری این موج فوق العاده و حرکت انسان ها بسوی مکتب اهل بیت(ع) هستیم و این امیدی برای فراهم شدن مقدمات ظهور است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha