دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه درميان

امام جمعه شهرستان درميان با اشاره به اهميت توجه به سنت وقف، ابراز كرد: حوزه های علمیه می توانند در ترویج سنت حسنه و دینی وقف نقش مهمی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حسینی، در همايش تجليل از خيرين مدرسه با حضور روحانيون، طلاب و اقشار مردم در مسجد محمد رسوال الله(ص) شهر اسديه از توابع خراسان جنوبي، گفت: حوزه های علمیه می توانند در ترویج سنت حسنه و دینی وقف نقش مهمی داشته باشند.

وي با اشاره به آیه الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا * وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا، ابراز كرد: مال و فرزندان از سويي باعث آراستگی و زینت زندگی دنیاست و از طرفي اگر اين امور براي مسائل دنیایی هزينه شود، عاملي براي بدبختي انسان خواهد بود.

امام جمعه شهرستان درميان افزود: بنابراين، گاهي مال و ثروت مي تواند علاوه بر خوشبختي در دنيا، موجب سعادت اخروی انسان شود كه يكي از راه هاي آن وقف بر عزاداری، وقف عام است.

وی، وقف را يكي از مهمترين منابع حمايتي حوزه هاي علميه خواند و با اشاره به لزوم توجه به تامین هزینه های مدارس علمیه شهرستان ها، اهتمام همه مردم و مسئولان به این مراکز مهم دینی را با بهره بردن از اموري مانند وقف خواستار شد.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان كرد: در صورتی که نیازهای حوزه های علمیه به خوبی رفع شود، در رشد آموزشی، علمی و اجتماعی جامعه تاثیر خوبی خواهد داشت.

وی با بیان این که باید فرهنگ وقف در جامعه اسلامی بیش از این مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر وقف در جامعه محقق شود، سایر امور واجب ديني و اسلامی نیز محقق خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha