دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکدار با بیان این که اساتید شاهد و ایثارگر حوزوی پیشگام تحقق حوزه انقلابی باشند گفت: اساتید حوزه زیربنای حوزه انقلابی هستند، زیرا نقش موثری در تقویت این روحیه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار صبح امروز در نخستین همایش ملی تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزوی که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، اظهار داشت: تجلیل از اساتیدی که در حوزه های علمیه، عالم پروری و ترویج علم می کنند و ایثار و شهادت را با علم و تفقه در دین عجین کردند، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل تعابیر بلندی در رابطه با شهدای روحانیت داشتند، افزود: حضرت امام می فرمایند: درود بر حاملان امانت وحی و رسالت پاسداران شهیدی که ارکان عظمت و افتخار انقلاب اسلامی را بر دوش تعهد سرخ و خونین خویش حمل نموده اند. سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را بدم شهادت و مرکب خون نوشته اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شب چراغ ساخته اند.

مسئول مرکز  امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه افزود: جانبازان و فرزندان شهید در حوزه های علمیه از جهت علمی رشد بسیار خوبی دارند و این امیدوار کننده و افتخار آمیز است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار تصریح کرد: جانبازان و فرزندان شهید در سطوح عالی، درس خارج، دوره های تخصصی و مدارس به تدریس می پردازند.

وی افزود: طی دوسال گذشته دو همایش در رابطه با طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر حوزوی برگزار شد و شاخصه های مدیریتی، تبلیغی و پژوهش، آموزشی و استادی در انتخاب طلاب و اساتید ممتاز تاثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار با بیان اینکه چند کرسی دروس خارج حوزه در اختیار اساتید شاهد و ایثارگر حوزه است، گفت: اساتید شاهد و ایثارگر در سطوح مختلف حوزه نورافشانی می کنند و به پرورش طلاب در حوزه های علمیه سراسر کشور اهتمام دارند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته بر لزوم تقویت و روحیه انقلابی تاکید داشتند، گفت: حوزه انقلابی به معنای انقلابی بودن طلبه، مبلغ، پژوهشگر و استاد است و به نظر بنده، اساتید حوزه زیربنای حوزه انقلابی هستند زیرا نقش موثری در تقویت این روحیه دارند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه با بیان اینکه اساتید نقش اول را در تحقق و مطالبه رهبری در زمینه حوزه انقلابی دارند، افزود: اساتید شاهد و ایثارگر حوزوی باید پیشگام تحقق حوزه انقلابی باشند؛ معاونت آموزش حوزه باید نگاه خاص به این قشر داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار بر لزوم حمایت و ایجاد از تشکل های ایثارگر در سطوح مختلف حوزه تاکید کرد و گفت: از سال گذشته براساس مصوبه ستاد شاهد و ایثارگران حوزه "مجمع و کانونی برای فرزندان شهدا" ایجاد شد و خود طلاب این کار را انجام دادند و تلاش شد وابستگی سازمانی نداشته باشد.

وی افزود: سال گذشته، جمعی از عزیزان طلاب با همت حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی پیشقدم شدند و اساسنامه ای تنظیم شد و امیدواریم این مجمع به زودی ثبت شود تا در قم و سراسر کشور شکل بگیرد و در زمینه های پژوهشی و تبلیغی فعال و پویا باشد.

مسئول مرکز امور طلاب  تصریح کرد: از مدیر حوزه های علمیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست داریم، مدرسه جانبازان قم تقویت شود.

رئیس ستاد شاهد و ایثارگران حوزه در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل این ستاد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و طی سال چند جلسه برگزار می کند و تاکنون 60 مصوبه در رابطه با مسائل مختلف داشته است و برگزاری این همایشاز جمله مصوبات این ستاد است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha