شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میر سلیم

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، وجود اختلاس های چندهزار میلیاردی و دیگر فسادهای اقتصادی در کشور را نشانه روحیه دنیاطلبی اختلاس گران و بی توجهی به آموزه های دینی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» سید مصطفی میرسلیم، سه شنبه شب طی سخنانی در اولین روز از مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر که به همت تشکل جبهه پیروان امام و رهبری در مسجد حضرت ولیعصر(عج) قم برگزار شد با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: کسانی که این قبیل اختلاس ها را انجام می دهند، قاعدتاً برای چنین کاری باج و رشوه به دیگران پرداخت کرده اند و همه این رفتارها نشان می دهد که باید قاطعانه با فساد و زمینه ها و ریشه های آن در کشور برخورد کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله جدی مسئولان با فساد ، ظلم و تبعیض گفت: متاسفانه در قضیه فیش های نجومی آن گونه که مقام معظم رهبری انتظار و تاکید داشتند، عمل نشد.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی همچنین با بیان این که روحیه تجمل گرایی و اشرافیت و دنیاطلبی در میان برخی مسئولان، خطری فراروی انقلاب و نظام است، افزود: مسئولان و کارگزاران نظام باید به طور جدی مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار دهند که در کمال ساده زیستی و دوری از زخارف دنیوی زندگی می کنند و به هیچ وجه نیز در بین فرزندان و خانواده ایشان بحث آقازادگی و سواستفاده از بیت المال وجود ندارد.

وی در ادامه ضمن گلایه از کم کاری و کم توجهی و بی توجهی برخی مسئولان نسبت به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی وزرا در مواجهه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها اهداف و خواسته‌های خود را دنبال می‌کنند و حال آن که اگر حقیقتاً از مقام معظم رهبری می خواهیم تبعیت کنیم باید اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل مسئولان نمود و ظهور و بروز داشته باشد.

میرسلیم همچنین با تاکید بر این که تجمل گرایی و دنیاطلبی مسئولان برای نظام اسلامی بسیار خطرناک و زیان آور است، گفت: امروز در حالی که جوانان نیاز به شغل، ازدواج و مسکن و حمایت دارند متاسفانه برخی مسئولان به دنبال مسایل و خواسته های دنیوی خود هستند و توجه چندانی هم به توصیه ها و فرمایشات رهبری ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که انقلاب اسلامی حرکت در مسیر نهضت انبیای الهی به ویژه شخص نبی اکرم(ص) بوده است، گفت: مردم ایران بر اساس اعتقادات و باورهای دینی خود دست به حمایت از امام خمینی (ره) زده و انقلاب اسلامی را به کمک امداد الهی به پیروزی رساندند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به این که بدون پیوند و قرابت مردم و ولی فقیه، پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن نظام شاهنشاهی امکان پذیر نبود، ابراز داشت: ما اگر به آرمان های والای امام و شهیدان و ارزش های انقلاب اسلامی خیانت کنیم ، قطعاً در محضر الهی باید پاسخگوی اعمالمان باشیم و شهدا به خصوص از ما بازخواست می کنند که شما چرا قدردان این انقلاب و نظام اسلامی نبودید.

وی ضمن اشاره به خدمات کم نظیر مرحوم آیت الله هاشمی به انقلاب اسلامی گفت: ایشان در روزهای آخر عمر خویش و در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم وحدت ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری تاکید بسیاری داشته و می گفت، بدون رفع اختلافات و بدون وحدت نمی توان بر مشکلات فائق شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha