جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام دغاغله ، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد سازندگی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام دغاغله، با اشاره به نقش بی‌بدیل عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: روستاها با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات توسعه، اعم از مادی و معنوی و ضرورت حفظ اصالت و صلابت روستایی، همتای شهرها در فرایند توسعه مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام دغاغله، نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، امروز در همایش تجدید بیعت عشایر خوزستان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در یکی از پیچیده‌ترین مقاطع تاریخی، در دوره‌ای که الگوی توسعه و توزیع قدرت جهانی به‌گونه‌ای متوازن فضای دو قطبی، با محوریت آمریکا و شوروی را شکل داده بود، به رهبری امام راحل و اراده ملت ایران و تحت آموزه‌های اسلام ناب و تجارب ارزشمند تاریخی به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه فروپاشی نظام شاهنشاهی، زلزله‌ای عظیم در اردوگاه استکبار جهانی رقم زد، گفت: با پیروزی انقلاب و خارج شدن ایران از مدار سلطه آمریکا، توازن دو قطبی، متزلزل و منطق جدیدی در عرصه بین‌المللی که از ظرفیت‌های لازم برای پایدارسازی یک تمدن جهانی برخوردار بود، ظهور کرد.

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان خوزستان، منطق انقلاب اسلامی را یکی از عوامل پیوستن ملل مختلف به آرمان‌های نظام اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی با منطقی که تکیه بر اصول و ارزش‌های اسلامی داشت، توانست مدل موفق و کارآمدی را در آستانه ورود به هزاره سوم به جوامع و ملل آزاده و حق‌طلب عرضه کند و امروز دستاوردها و پیامدهای منطقه و جهانی انقلاب اسلامی به‌مثابه یک شُک استراتژیک برای آمریکا و نظام استکبار ارزیابی می‌شود.

حجت‌الاسلام دغاغله، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، یک قدرت فرا منطقه‌ای است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به رقم تلاش همه‌جانبه و دائمی جبهه معاندین در 37 سال گذشته به هژمونی آمریکا در منطقه پایان بخشیده و اینک به یک قدرت برتر منطقه‌ای و صحنه گَردان تأثیرگذار فرا منطقه‌ای تبدیل و با پافشاری بر اصول، مبانی و آرمان‌های بلند دینی و انقلابی خود، به پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی در عرصه‌های مختلف، نائل آمده است.

وی در ادامه افزود: امروز چنان تحمل موفقیت‌ها و درخشندگی‌های ایران اسلامی، در طاقت دشمنان فراتر رفته که آنان را به تماشاگر محض استحکام و اقتدار این ملت تبدیل کرده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خوزستان، با اشاره به فرمایش امام خامنه‌ای مبنی بر «عشایر در همه جای کشور از بهترین افراد، از نظر فداکاری، شجاعت و شهامت به شمار می‌روند و در رژیم ستم‌شاهی، ظلم مادی و معنوی بسیاری به آنان شده است» اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی با توجه به محرومیت و عقب ماندگی‌های این قشر در رژیم سابق، حضرت امام خمینی (ره) در خردادماه سال 1385 جهاد سازندگی را تأسیس کرد تا این نهاد تحولات و دگرگونی‌هایی را در روستاها و در مناطق عشایری ایجاد کند.

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان خوزستان، با اشاره به دستاوردهای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، گفت: امروزه با اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، تحول بسیار عظیمی در زیرساخت‌های بخش کشاورزی به وجود آمده است که نقش روستاها و عشایر را در اقتصاد مقاومتی بی‌بدیل می‌کند.

حجت‌الاسلام دغاغله، در پایان با بیان اینکه عشایر یکی از قدرت‌های اصلی نظام اسلامی ایران هستند، به نقش بی‌بدیل آنان در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: روستاها با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات توسعه، اعم از مادی و معنوی و ضرورت حفظ اصالت و صلابت روستایی، همتای شهرها در فرایند توسعه مشارکت می‌کنند و امروز دارای جایگاه فرهنگ و طبیعت سالم و البته قدرت در ایران اسلامی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha