جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 407250
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
برگزاری روز جهانی حجاب در فیلیپین

حوزه/به مناسبت روز جهانی حجاب، مسلمانان و غیرمسلمانان فیلیپین، با تجمع در دانشگاه دیلیمان، تصاویری با عنوان «وقار زیبا در روسری» گرفته و همبستگی‌شان را ابراز کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsinfo، روز جهانی حجاب روز گذشته در فیلیپین برگزار شده و عده زیادی از زنان فیلیپینی به ویژه دانشجویان با تجمع در محوطه دانشگاه دیلیمان فیلیپین، با پوشیدن روسری‌های رنگین و حجاب سنتی زنان مسلمان، این روز را جشن گرفتند.

در این مراسم دختران نسل جوان مسلمان و غیرمسلمان دور هم جمع شده و در همبستگی با روز جهانی حجاب، تصاویری از حجاب با نام «وقار زیبا در روسری» به اشتراک گذاشتند.

این مراسم توسط سازمان عام المنفعه با نام «کتابخانه صلح اسلام- مسیحیت» برگزار شد، که حامی صلح و پیشرفت از طریق آموزش کودکان متاثر از جنگ و فقر است.

به گفته شرکت‌کنندگان، آگاهی و درک آنان را فراتر از باورها و فردیت زنانگی پیش برده است.

حجاب نماد تعهد زن مسلمان به ایمانش

سیتی مکرم بون نیز گفت: این مراسم فعالیت توانمندسازی بود. حجاب نماد تعهد زنان مسلمان به ایمان‌شان است. پوشش فرد به معنای احترام به خویشتن و احترام به اسلام است.

وی افزود: من دبیرستان که بودم حجاب داشتم اما دوره‌ای در دانشگاه حجابم را برداشتم. پس از مدتی متوجه شدم که دیگر نمی‌توانم به این وضعیت ادامه دهم و دوباره به حجاب بازگشتم.

یک دانشجوی مسلمان دیگر با نام عایشه آلونتو مامبای نیز از این مراسم تشکر کرده و گفت: نگاه‌های خیره مردم به حجابم همیشه مرا آزار می‌داده و چنین رویدادهایی می‌تواند چشم غیرمسلمانان را به واقعیت باز کند. چنین گردهمایی‌هایی همیشه یادآوری روزمره برای من است که مسلمان بهتری باشم.

در حمایت از خواهران مسلمانم حجاب می‌گذارم

دانیله مادریگا، یک دانشجوی مهندسی عمران کاتولیک گفت: این رویدادی به موقع برای ترویج پذیرش پیروان ادیان مختلف و مبارزه با دیدگاه‌های ضدزنانه و نژادپرستانه کسانی چون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود.

مادریگا افزود: من در این مراسم شرکت کردم چون بر این باورم که دنیای امروز ما بیش از همیشه به فضای عشق، پذیرش، تحمل و احترام متقابل نیاز دارد.

تاجانا مدینا یک دانشجوی کاتولیک مهندسی صنعتی نیز گفت: در حمایت از خواهران مسلمانم حجاب می‌گذارم. مسلمانان نباید در نبرد علیه تبعیض و نژادپرستی تنها باشند. من معتقدم زیبایی ظاهری پس از مدتی تحلیل می‌رود اما انسان خوب بودن بقای بیشتری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha