دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مبلغی در نشست علمی حوزه انقلابی و بایسته های تقنینی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با اهتمام حوزه های علمیه، اسلام به صورت جامع تبیین می شود، پس باید با وضع قوانین به ریشه ها توجه کنیم؛ اگر غیر این باشد نتیجه عکس می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مبلغی در نشست علمی حوزه انقلابی و بایسته های تقنینی که در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام برگزار شد، به بیان شاخصه های حوزه انقلابی اشاره و نقش مردم را در انقلابی بودن و انقلابی ماندن،  مهم خواند و تصریح کرد: در زمینه محوربودن مردم در انقلاب، باید باز تحلیل شود؛  چرا که بر اساس منطق اسلام هرچیزی که بر عموم مردم تجری پیدا می کند نشانه ای از حق است.

وی در ادامه ابراز داشت: مردم در انقلاب ولی نعمت هستند و هم نگاه مثبت آنها معیار و اساس نظام است و اهمیت و نقش مردم آن چیزی می باشد  که اسلام می گوید و همانطور که در انقلاب جایگاه اساسی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی خاطرنشان ساخت: انقلابی بودن، متوجه فرامین رهبری بودن، و در مردم ذوب شدن است، باید با تمامی وجود به این امور مهم توجه داشته باشیم  که رکن اساسی انقلاب و از ارکان آن بشمار می روند.

وی افزود: رکن دیگر انقلابی بودن توجه و حفظ آرمان های انقلاب، همچون استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی است که محتوا و پایه و اساس آنها قسط و عدالت می باشد و باید در آن مسیر حرکت کرد.

این استاد حوزه ضمن بیان وظایف حوزه های علمیه در قبال قانون یادآور شد: حوزه علمیه عهده دار قانون نیست، بلکه مجلس شورای اسلامی قانون گذار است؛ اما رابطه حوزه در این عرصه ، اصلاح قوانین گذشته بر اساس قسط اسلامی، کمک به مجلس در جهت وضع قوانین بر اساس فقه و پیشنهادات به مجلس در این زمینه است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی،خاطرنشان ساخت: چند بایسته انقلابی وجود دارد که حوزه علمیه باید به آنها توجه کند، ما باید به قوانینی که درگیر با مسئله عدالت و قسط در جامعه است حساسیت فوق العاده ای نشان دهیم، همچون قوانین کار، بیمه ها، بانکداری و..  که به اقتصاد کشور و توزیع عادلانه اقتصاد و... کمک می کنند. اما متاسفانه امروز حوزه در دراین عرصه ها بصورت جدی  وارد نشده و این موجب وجود ابهامات در جامعه شده است، لذا با اهتمام حوزه های علمیه اسلام به صورت جامع تبیین می شود.پس باید با وضع قوانین به ریشه ها توجه کنیم؛ اگر غیر این باشد نتیجه عکس می دهد.

وی در پایان به اشاره به الزامات نگرش انقلابی عنوان کرد: اگر می خواهیم انقلابی باقی بمانیم، باید به بایسته های موجود در حوزه علمیه با تمام دقت توجه کنیم  که  عبارتنداز؛ اسلام، مردم، دیانت و گسترش معنویت و اخلاق  و این امر نیازمند مطالعات دقیق و هدفمند است تا بتوان در جهت تقویت و حفظ اسلام گام برداشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha