جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 409625
۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
دیدار مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با آ‌یت الله سیدحسن نجفی از علمای پیشکسوت کرمانشاه

حوزه/ پرداخت خمس و زکات بر برکت زندگی افراد می افزاید و همچنین به جای آوردن این فریضه الهی نتایج معنوی بسیاری به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی به همراه جمعی از معاونین و اساتید حوزه این استان، صبح امروز با حضور در منزل حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نجفی، با این عالم پیشکسوت کرمانشاه، دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین فعالیت های حوزه علمیه کرمانشاه، به مقوله ضرورت وجوهات شرعی در میان مسلمانان اشاره و اظهار داشت: پرداخت وجوهات شرعی همانند زکات، خمس و...، در دین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: پرداخت زکات و خمس که در اسلام به کرار از آن نام برده شده، برای از بین بردن فقر در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: پرداخت خمس و زکات بر برکت زندگی افراد می افزاید و همچنین به جای آوردن این فریضه الهی نتایج معنوی بسیاری به دنبال دارد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نجفی نیز با تأکید بر لزوم پرداخت وجوهات شرعی توسط مردم، اظهار داشت: ترک فریضه خمس و زکات چند برکت را از زندگی فرد مسلمان می گیرد.

این استاد حوزه تأکید کرد: پرداخت خمس و زکات به این دلیل موکدا در اسلام بیان شده زیرا ادای این مهم باعث برکت در زندگی و خانواده فرد خواهد شد.

وی افزود: اگر به دنبال جامعه اسلامی متمکن و مقتدر از نظر اقتصادی هستیم به گونه ای که خبری از خانواده های مستمند نباشد، باید افرادی که فریضه خمس و زکات بر آنها واجب است، این مقوله مهم را فراموش نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha