چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
طلبگی

حوزه/ شورای طلاب دارای کمیته‌های تخصصی فرهنگی، پژوهشی، سیاسی و ... است که در هر زمینه با نگاه خاص وارد عمل می‌شود و مشکلات و خلأهای موجود را بررسی می‌کند.

حجت الاسلام قیصریان رئیس شورای طلاب حوزه علمیه  استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون فعالیت‌های این شورا گفت: ابتدای سال تحصیلی امسال شورای طلاب با هدف رسیدگی و رفع نقاط ضعف مدارس و تقویت نقاط قوت تشکیل شد.

وی افزود: این شورای 13 نفره که دارای 11 عضو اصلی و 2 نفر به عنوان عضو علی‌البدل می باشد، توسط مدیران مدارس و با استفاده از نظام انتخاباتی، با کسب اکثریت آراء انتخاب شده‌اند.

رئیس شورای طلاب حوزه علمیه  استان اصفهان با اشاره به اینکه در هر مدرسه علمیه شورایی ویژه همان مدرسه با هدف بررسی مشکلات طلاب و مدارس تشکیل شده است، افزود: این شورا کاستی‌ها و مشکلات موجود را به شورای مرکزی گزارش می‌دهد و شورای مرکزی با اولویت بندی و انتقال مشکلات موجود به مسئولان، در صدد رفع و رجوع این مسائل برمی‌آید.

وی، پیرامون چگونگی انتخاب شورای طلاب در مدارس اظهار کرد: شورای مدارس با رای گیری توسط طلاب هر مدرسه انتخاب می‌شوند و با توجه به اینکه این افراد خود از جنس طلبه هستند و با مشکلات طلاب از نزدیک روبرو هستند می‌توانند به خوبی این معضلات را به شورای مرکزی انتقال دهند.

حجت الاسلام قیصریان ادامه داد: شورای طلاب پس از بررسی و اولویت بندی مشکلات با اخذ نظر افراد متخصص، راهکارهای حل مشکلات را بررسی کرده و پس از هم‌فکری در شورا با ارائه راهکارها به مسئولین ذیربط، درصدد حل مشکل بر می‌آید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شورای طلاب دارای کمیته‌های تخصصی فرهنگی، پژوهشی، سیاسی و ... است که در هر زمینه با نگاه خاص وارد عمل می‌شود و مشکلات و خلأهای موجود را بررسی می‌کند.

رئیس شورای طلاب حوزه علمیه  استان اصفهان با بیان اینکه این شورا در ابتدای راه است، افزود: تاکنون توانسته‌ایم مشکلات زیادی را لیست کنیم که امید است در آینده بتوانیم در مرحله حل این مشکلات با جدیت وارد عمل شویم.

حجت الاسلام قیصریان در پایان گفت: از بین افراد فعالی که در شورای طلاب فعالیت‌های مثمرثمر داشته‌اند، تعدادی برگزیده شده‌اند که در روز 24 اسفندماه به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha