جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسیحیان به حقایق و خوبی‌ها در اسلام احترام بگذارند

حوزه/کشیش توماس میشل از واتیکان گفت: مسیحیان نه تنها وظیفه تحمل و مدارا با مسلمانان را دارند بلکه باید همکاری صمیمانه با آن‌ها داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از patheos، کشیش توماس میشل که دارای مدرک دکترای الهیات اسلامی بوده و در دوره پاپ جان پائول دوم سرپرستی دفتر واتیکان در روابط با مسلمانان را برعهده داشته است در یک سخنرانی مذهبی در موسسه پاپی رم گفت: نه تنها مسلمانان و مسیحیان مشترکات زیادی با همدیگر دارند، بلکه کاتولیک‌ها وظیفه دارند به دین اسلام احترام گذاشته، با آنان همکاری داشته و به خوبی‌ها و حقایق اسلام اذهان داشته باشند.

وی افزود: هم پاپ بندیکت شانزدهم و هم سنت ژان پائول دوم هر دو مانند پاپ فرانسیس عقیده داشتند که ما مسیحیان باید به مسلمانان احترام بگذاریم. این بدان معنی نیست که فقط آن‌ها را تحمل کنیم و با آن‌ها کنار بیاییم بلکه وظیفه داریم خوبی‌ها در دین اسلام را پذیرفته و بزرگ بداریم.

به گفته کشیش توماس نقطه مشترک اصلی دو مذهب اسلام و مسیحیت اعتقاد به خدای یکتا و خدمت در راه خداست.

توماس در این باره گفت: ما چطور می‌توانیم با کسانی دشمن باشیم که آنان نیز مانند ما خدای یکتا را پرستش می‌کنند؟ ما نه تنها وظیفه داریم با مسلمانان صحبت کرده و به آنان گوش دهیم بلکه باید با آن‌ها همکاری و مشارکت صمیمانه داشته باشیم. در گذشته اختلافات و درگیری‌هایی میان دو گروه بوده و نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد ولی باید امروز را دریابیم و برای هدف مشترکی با هم متحد شویم.

شیوه‌های پیشنهادی ارتقاء همکاری مسلمانان و مسیحیان

توماس 4 راه برای همکاری مسلمانان پیشنهاد کرده و گفت: تلاش برای ایجاد صلح، ارتقاء عدالت اجتماعی، ارزش‌های راستین انسانی و آزادی واقعی بشری شیوه‌هایی هستند که ما و مسلمانان می‌توانیم از طریق آن با مسلمانان و پیروان مذاهب دیگر همکاری داشته باشیم.

کشیش توماس میشل سال‌های زیادی در میان مسلمانان به ویژه در ترکیه زندگی کرده است. او در سال 1969 به اندونزی رفت و در سال‌های 1981-1994 سرپرست دفتر روابط واتیکان با مسلمانان شد. در سال‌های 2013-2016 مطالعات مذهبی را در دانشگاه جرج تاون در قطر تدریس کرده و در سال‌های 2016-2017 به بخش آموزشی موسسه پاپی برای مطالعات عربی و اسلامی در رم پیوسته و اکنون در آنجا سخنرانی‌های مذهبی اسلامی انجام می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha