یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به شخصیت و سیره دخت پیامبر گرامی اسلام)ص) گفت: حضرت فاطمه (س) زنجیره وصل نبوت و امامت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با بیان این که امیدواریم سال 96 که با عطر بوی میلاد حضرت زهرا(س) آغاز شد، سالی فاطمی برای همه ما باشد، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها برای بانوان بلکه برای آقایان نیز یک اسوه است.

وی با تأکید بر اینکه باید فرزندان خود را از سنین کودکی با سیره اهل‌بیت(ع) آشنا کنیم، افزود: حضرت فاطمه(س) نه ‌تنها برای دختران، بلکه برای پسران و تمام مردان و زنان عالم به عنوان بهترین اسوه و الگو مطرح است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی جامع بشریت بوده و همانطور که امام زمان(عج) می فرمایند «الگوی ما مادرمان فاطمه زهرا(س) است»، باید این الگوی کامل به تمامی جامعه بشریت توسط علما و روحانیون معرفی شود.

وی با بیان اینکه آئین همسر داری، تربیت فرزند، زندگی اجتماعی، سیاسی و ساده زیستی حضرت فاطمه(س) الگوی خوبی برای بانوان و مادران جامعه است، اظهار داشت: تعاملات میان زن و شوهر، چگونگی رفتار آن حضرت با همسر و ...، اگر در زندگی های امروزی عملی شود، بسیاری از اختلافات زوج ها از بین خواهد رفت.

رئیس شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: دختر گرامی پیامبر اعظم(ص) شخصیتی دارد که قرآن کریم، رسول گرامی اسلام(ص) و امامان معصوم(ع)، علاوه بر معرفی ایشان، از شخصیت والای حضرت زهرا(س) سخن به میان آورده اند.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) با توجه به جایگاه والای خود می تواند در بسیاری از عرصه ها، برای مسلمانان و به ویژه زنان جهان اسلام، الگویی به تمام معنا باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: اسوه فضائل انسانی و بشری حضرت فاطمه زهرا(س) است و بانوان اسلامی باید بکوشند در زندگی شخصی و اجتماعی خود به این بانوی بزرگ اقتدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای زنان جامعه اسلامی افتخار بزرگی است که سالروز ولادت این بانو به نام زنان نامگذاری شده و زنان نیز باید با درس گرفتن از سیره عملی این بانوی بزرگ اسلام، مسیر سعادت و تعالی را برگزینند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha