شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مجتبی رسولی مازندران

حوزه/ یک پژوهشگر حوزوی با بیان این که ترویج سبک زندگی اسلامی در میان جامعه باید در رأس کارهای مسئولین و مردم باشد، گفت: «سبک زندگی اسلامی»، طرحی خوب، برای استفاده صحیح از ظرفیت های فردی و اجتماعی، برای تحقق زندگی بهتر است.

حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی، در گفت گو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی در میان مردم، اظهار داشت: دین مبین اسلام، هم در مسائل فردی و هم در مسائل اجتماعی، فرهنگ و دستورات خاصی دارد که برگرفته از وحی می باشد.

وی افزود: آموزه های اسلامی در همه موارد از جمله سبک زندگی اسلامی، کاملا بی عیب و نقص، مطابق با فطرت بشری، و در راستای رشد و تعالی بشریت می باشد و همچنین با مقایسه زندگی افراد و خانواده دینی با غیر دینی، این تفاوت سبک زندگی و رفتاری، کاملا مشهود خواهد بود.

این کارشناس مذهبی با بیان این که سعادت و خوشبختی حقیقی در این است که همه دستورات زندگی خود را کاملا از دین بگیریم، گفت: باید سعی نمائیم تا همه چیز خود اعم از تفکر، اندیشه، رفتار و اراده را، در همه ابعاد فردی و اجتماعی، منطبق بر دین و اسلام نماییم.

وی با اشاره به ادله کاملیت و جامعیت بسته فرهنگ دینی و الهی پیامبر اعظم(ص)، گفت: برترین های این عالم مربوط به پیامبر اسلام، و کامل ترین بسته فرهنگی الهی برای زندگی فردی، اجتماعی و هدایت و سعادت انسان ها، بسته فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام رسولی خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول تاریخ اسلام، فراز و نشیب هایی بر اثرعوامل گوناگون، مانند جنگ و نزاع و ...، آن هم به اسم دین و حمایت از اسلام، در بین خود مسلمانان به وجود آمده که نشانگر فاصله گرفتن مسلمانان از فرهنگ حقیقی اسلام و اجرائی ننمودن تمام دستورات، قوانین و بایدها و نبایدهای این فرهنگ بوده است.

وی افزود: امروز هم با همه پیشرفت های بوجود آمده در جهان، و همچنین پیشرفت های اخیر در دنیای اسلام خصوصا در ایران اسلامی (که البته ایران اسلامی پیش قراول و سردمدار آن است)، متأسفانه هنوز ما در تبعیت از فرهنگ اسلام و اجراء کردن تمامی دستورات این دین آسمانی، با مشکل روبرو هستیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی یادآور شد: مقام معظم رهبری سالهاست که دغدغه فرهنگ اسلامی به خصوص «سبک زندگی» را داشته و شعارهای اول سال ایشان  مانند وجدان کاری، انضباط اجتماعی، صرفه جویی، اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و ...، در همین راستا و در جهت سوق دادن جامعه به سمت فرهنگ اسلامی می باشد.

وی با طرح این سوال که "با توجه به این که رهبری انقلاب سبک زندگی و تمدن سازی نوین اسلامی را مطرح کردند، آیا واقعا در میان همه هیایوهای داخلی و خارجی، تحریم ها و تهدیدها، شرایط سخت اقتصادی و دیگر مشکلات، ترویج سبک زندگی اسلامی مهم و ضروری است؟" گفت: اگر نگاه سطحی و قشری به این سوال داشته باشیم، جواب این پرسش، نه خواهد بود، اما اگر درست و عمیق بنگریم، درمی یابیم که سبک زندگی اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی، در رأس همه این موارد قرار دارد.

حجت الاسلام رسولی با بیان این که علت عمده همه گرفتاری های ما، به خاطر تغییر سبک زندگی به تقلید از دنیای غرب و همچنین دوری از فرهنگ اسلامی است، گفت: در حقیقت، «سبک زندگی اسلامی»، برنامه ریزی، معماری و طراحی است، تا از همه ظرفیت ها، بهترین استفاده را در جهت زندگی بهتر داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: به هر اندازه که با فرهنگ و قدرت اسلام در زندگی فردی و اجتماعی آشنا باشیم و به آن ها عمل کنیم، موفق خواهیم بود؛ و امروز با مدد به همین امر سکوها و سنگرهای زیادی را فتح و از آن خود نموده ایم؛ برای مثال در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، به ثبات و اقتدار داخلی و بین المللی دست پیدا کرده ایم؛ به گونه ای که حرکت ها و قیام های خارج از مرز ایران، که البته برگرفته از انقلاب ملت ما هست، عنوان بیداری اسلامی به خود گرفته است.

انتهاي پيام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha