دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مد

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با عنوان «پیامدهای منفی مدگرایی در نسل جوان» با رویکرد طلبگی در مدرسه علمیه الزهراء(س) خمینی شهر برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، کرسی آزاد اندیشی با عنوان «پیامدهای منفی مدگرایی در نسل جوان»، صبح  امروز در مدرسه علمیه الزهراء(س) خمینی شهر برگزار شد، در این کرسی حجت الاسلام جعفر زاده به عنوان استاد داور؛ مهناز صالحی راد و الهام اله یاری به عنوان اعضای گروه موافقین و زینب شومالی و زینب فخاری به عنوان گروه مخالفین حضور داشتند.

مهناز صالحی راد، نماینده گروه موافقین بعد از تعریف مد و مدگرایی به پیامدهای منفی مدگرایی و آثار آن از جمله غفلت از خویش، تغییر منفی در گفتار و رفتار، بحران هویت و تزلزل در اعتقادات پرداخت و ملاک تعیین لباس را با توجه به روایات اسلامی بیان کرد.

وی ادامه داد : بهترین لباس از منظر اسلام پنج ویژگی شامل تهیه شده از پول حلال، اعتدال در دوخت، رنگ، نظافت و پاکیزگی و مرتب بودن، رعایت آداب پوشیدن و محافظت از گناه و جلوگیری از سوء استفاده شیطان را داراست.

زینب فخاری نماینده گروه مخالف اظهار داشت: با توجه به روحیه شادابی و زیباطلبی جوانان، باید انتخاب لباس و مد به خود آنان سپرده شده و فقط ملاک را به آنان آموزش داد و نمی توان خیلی برخلاف جامعه بود و باید به آنها در بعضی موارد همراهی کرد.

بعد از انتقاد و ارائه نظریات طلاب، استاد داور، داوری خود را نسبت به مباحث مطرح کرد و گفت: مد و مدگرایی ای مورد پسند است که از خود جامعه جوشیده باشد و اینکه تقلید فرهنگی خطر بسیار بزرگی است و باید ارائه طرح ها و تئوری های زیبا مطابق با فرهنگ و مسلک و اعتقاد ها باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha