یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جشن تلبس طلاب خوزستانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) شهرستان حمیدیه گفت: در آیین عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه خوزستان، جمعی از طلبه های مدارس علمیه حضرت قائم(عج)، امام صادق(ع)، امام خمینی(ره) و امام موسی کاظم(ع)، توسط آیت الله موسوی جزایری لباس خدمتگزاری به دین را بر تن کردند.

حجت الاسلام احمد ساکی، مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) شهرستان حمیدیه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی(ع)، با اشاره به تلبس تعدادی از طلاب مدارس علمیه خوزستان اظهار داشت: هم‌زمان با فرا رسیدن میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) تعداد ۱۴ نفر از طلاب مدارس علمیه حمیدیه، سوسنگرد، بندر امام و شادگان به لباس مقدس روحانیت، ملبس شدند.

وی با اشاره به حضور علمای مطرح خوزستانی همچون نماینده ولی فقیه و مدیر حوزه علمیه خوزستان در این مراسم معنوی، گفت: در آیین عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه خوزستان ۵ نفر از مدرسه علمیه حضرت قائم(عج)، ۲ نفر از مدرسه علمیه امام صادق(ع)، ۲ نفر از مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و ۵ نفر از مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) توسط آیت الله موسوی جزایری لباس خدمتگزاری به دین را بر تن کردند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) شهرستان حمیدیه، با بیان اینکه همگی طلاب واجد شرایط لازم برای تلبس بودند، افزود: این ۱۴ نفر از ماه‌ها قبل دوره‌های تلبس را طی کرده بودند و پس از صدور مجوز تلبس، در آیین عمامه گذاری شرکت کردند.

حجت الاسلام ساکی، با تأکید بر اینکه شهرستان‌هایی همچون حمیدیه نیازمند حضور گسترده روحانیون است، گفت: با توجه به هجمه‌های شدید فرهنگی و نیاز مبرم جوانان به معنویت نیازمند حضور طلاب در این شهرستان هستیم تا إن‌شاءالله بتوانیم با همت مضاعف و تلاش گسترده سرمایه‌های انسانی را برای کیان تشیع فراهم آوریم.

وی در پایان خواستار تسریع در روند صدور مجوزهای تلبس شد و اظهار داشت: روند صدور مجوزهای تلبس شکل بهتر و دقیق‌تری به خود گرفته است، اما همچنان درخواست می‌کنیم که سرعت بیشتری در این روند ایجاد شود تا بتوانیم روحانیون بیشتری را در مناطق محروم به کار گیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha