یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ کمیسیون های همایش بین‎المللی دکترین مهدویت

حوزه/ عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انسجام اجتماعی را یکی از دستاوردهای حکومت منجی آخرالزمانی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام محمود ملکی راد در کمیسیون پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همایش دکترین مهدویت که در سالن سلمان فارسی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) تشکیل شد، در سخنانی با ارائه مقاله «تحلیل و بررسی دستاوردهای اجتماعی حکومت امام مهدی(عج)» گفت: عوامل مختلفی در توانمندی نظام‌های اجتماعی دخیل است که از جمله آن مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می باشد.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در حکومت جهانی امام مهدی(عج) همه ظرفیت‌های بشر در ساحت‌های مختلف به ظهور و بروز می‌رسد در ساحت‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی همه برجستگی‌ها و امتیازها به منصه ظهور خواهد رسید.
پژوهشگر عرصه مهدویت برخی از دستاوردهای حکومت آخرالزمانی را دستاوردهای اجتماعی دانست و افزود: یکی از مباحث اجتماعی عصر ظهور انسجام اجتماعی است و دین از عوامل موثر بر آن است.
وی با اشاره به دیدگاه جامعه‌شناسان نسبت به جایگاه دین گفت: جامعه شناسان معتقدند که دین از عوامل موثر در انسجام اجتماعی است.
حجت‌الاسلام ملکی‌راد با بیان اینکه در عصر ظهور همه ظرفیت‌های دین اسلام به منصه ظهور می‌رسد، افزود: اکنون سئوال این است که آیا اندیشه مهدویت می‌تواند در وفاق اجتماعی نقش داشته باشد.
وی از ایجاد باور مشترک و ارز‌ش‌های مشترک اخلاقی از راه حاکمیت دین الهی، به عنوان راهکارهای ارائه شده از سوی اندیشه مهدویت در راستای انسجام اجتماعی یاد کرد و افزود: این باور مشترک می‌تواند به ایجاد انسجام اسلامی کمک کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha