شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر رعایت قانون مراقب باشند شعارهایی که مطرح می کنند در حدود اختیارات آنها باشد مبادا وعده های بی اساس به مردم بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های امروز نماز جمعه قم در مصلی قدس به نامزدها در خصوص تخریب و تهمت به یکدیگر هشدار داد و افزود: در مناظره با یکدیگر، تعبیراتی که به کار می برید و مسائلی را مطرح می کنید برای مردم الگوست؛ حمایت از قشرهای محروم و مستضعف، توجه به مشکلات مردم و رفع آنها باید اولویت قرار گیرد.

امام جمعه قم همچنین بر توجه به مساله رکود و رونق اقتصادی به عنوان دغدغه مهم مردم تاکید و خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات در رفتار و گفتار خود دقت کنند و مراقب باشند تا مبادا امنیت کشور به خطر بیافتد؛ رهبر انقلاب فرمود: «گسلهای اعتقادی، زبانی، قومی، دینی و طائفه ای را تحریک نکنید. اقوام ایرانی ما در کنار انقلاب هستند و تفاوتی بین فارس و لر و ترک و عرب نیست» با این اوصاف چه ضرورتی دارد که برای دشمن ایجاد امید کنید؟

معاون جامعه مدرسین برپایی انتخاباتی پرشور، آزاد، قانونمند و با سلایق گوناگون را از انتظارات مردم و روحانیون عنوان کرد و افزود: ملت ایران همواره پایبند به انقلاب و تابع نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه کاندیداها وعده های بی اساس به مردم ندهند، اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی در رفتار و گفتار خود دقت کرده و مراقب باشند تا مبادا امنیت کشور به خطر بیافتد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به پیامدهای فردی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر گفت: نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای ارزش های دینی و اسلامی می شود؛ ضمن آنکه این فریضه، زمینه گسترش عدالت اجتماعی را فراهم می سازد.

وی اقتدار جامعه دینی را از دیگر پیامدهای اجتمای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: در چنین جامعه ای ملت خود را برابر دشمن نمی بازد و تسلیم او نمی شود و این جامعه همدل و متحد می گردد.

امام جمعه قم، پایداری و امنیت را از پیامدهای اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امنیت اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در یک جامعه به وجود خواهد آمد؛ چراکه اساسا هرجامعه ای نیازمند امنیت و آرامش است؛ لذا  اگر مسائل ناب دینی و آموزه های اسلامی در جامعه رواج یابد، فضای امنیت پایدار در چنین جامعه ای حاکم می شود.

عضو هیأت رئیسه خبرگان رهبری سازندگی و عمران و آیادانی را از اثرات امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و اذعان داشت: در این جامعه همه را به تلاش، خدمت و پیگیری مسائل مردم دعوت کرده و مشوق یکدیگر می شوند و در چنین جامعه اشتغال سامان یافته و بیکاری رخت بر می بندد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به  امضای سند 2030 یونسکو اظهار داشت: عده ای  در فضای خاموش اقدام به  امضا و اجرا می کنند؛ مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید اجازه دهند؛ اما متأسفانه کار به جایی رسید که رهبر انقلاب فریاد کشیدند.

امام جمعه قم با بیان این که  تخریب خانواده در سند 2030  وجود دارد، گفت: بر اساس برنامه این سند، تربیت و اخلاق باید بسته شود و گزارش کار دانش آموزان و معلمان و آموزش و پرورش به یونسکو داده شود که فاجعه محسوب می شود؛ مسئولان باید پیگیری و دنبال کرده و اجازه ندهند این مسائل اتفاق بیافتد.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم با تبریک میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: حضرت مهدی شخصیتی است که نه تنها شیعه و مسلمانان؛ بلکه پیروان سایر مکاتب، ادیان و فرق انتظار ظهور او را می کشند.

وی به بیان تاریخ زندگانی آن حضرت پرداخت و گفت: دوران غیبت صغرای آن حضرت ۷۰ سال است که مردم از طریق نواب ایشان با امام زمان(عج) ارتباط برقرار می کنند و از سال ۳۳۲ غیبت کبری ایشان آغاز می شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات، بر حضور پرشور مردم در صحنه تاکید کرد و گفت: اگر دشمن تاکنون به این کشور نگاه چپ نتوانسته داشته باشد بخاطر حضور جدی مردم در صحنه حمایت از انقلاب بوده است.

امام جمعه قم خطاب به مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، گفت: مسئولان مراقبت کنند مرّ قانون عمل شود و تسهیلات لازم را برای حضور مردم فراهم ساخته و امنیت را برقرار سازند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی عنوان کرد: رهبری فرمود: « اگر کسانی بخواهند اخلال در مسیر انتخابات ایجاد کنند، سیلی محکمی خواهند خورد»؛ لذا مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی با حضور حداکثری خود فرصت را به دست سودجویان ندهند.

انتهای پیام  313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha