جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جشن حرم رضوی

حوزه/ نشست شورای ملی جشن های مردمی زیر سایه خروشید با حضور مدیران ارشددستگاه ها فرهنگی و بین المللی و دینی کشور برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمدعلی موحدی، مدیر مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی  در نشست شورای ملی جشن های مردمی «زیر سایه خورشید»  در دفتر معاونت اماکن متبرکه و ‌امور زائران آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: زیر سایه خورشید نگاهی نو و جدید به مجموعه فعالیت های جوانان در خارج از کشور دارد ، لذا نیازمند توسعه و تعمیق با نگاهی جدید و آسیب شناسی است.

وی خاطرنشان کرد: سفیران فرهنگی ایران در خارج از کشور به طرح های بین المللی مانند طرح زیر سایه خورشید می توانند کمک شایانی بکنند.

مدیر مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی ادامه داد: ارادت شیعیان جهان به امام فرصت بسیار مغتنمی برای همه دستگاه ها است، لذا باید ضمن ساماندهی فعالیت های گذشته، اقدامات جدیدی را در حوزه بین الملل دنبال کنیم. 

همچنین، حجت الاسلام سالاری ، معاون بین الملل مجمع جهانی اهل البیت(ع) در بخشی دیگری از این نشست گفت: مجمع جهانی اهل البیت(ع) این آمادگی را دارد که با حضور 700 عضو از 120 کشور که دو سال یک بار در ایران شرکت می کنند، در عرصه گسترش فرهنگ رضوی درسایر کشورها خدمت کند.

حجت الاسلام سیدابومحمد مرتضوی، رئیس دبیرخانه نهاد نمایندیگی رهبری در امور دانشجویان ایرانی از اعضای دیگر شورای جشن های زیر سایه خورشید نیز در این نشست گفت: شور آفرینی باید با معرفت و شعور همراه باشد، زیرا این جشن ها در خارج از کشور که با حضور قشر دانشجویان مستعد شیعه برگزار می شود می بایست در کنار شور ، معرفت و شناخت امام بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان بهترین ایده در معرفی حضرت رضا(ع) در عرصه بین الملل برای شیعیان به خصوص دانشجویان تاثیر گذار است، افزود: بیش از 80 انجمن دانشجویی  مسلمان در خارج از کشور وجود دارد که هر یک از این انجمن های به منزله رایزن فرهنگی محسوب می شوند. آستان قدس رضوی در این زمینه با استفاده از این ظرفیت ها می تواند گامی ارزشمند در جهت اشاعه فرهنگ رضوی در خارج از کشور بردارد.

مجتبی مختاری مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در بخشی  از این نشست با بیان اینکه در سال گذشته کاروان های رضوی در بیش از 500 نقطه از کشور حضور یافتند، اظهار کرد: کاروان های رضوی در این جشنواره در سال 96 با شعار «امام رضا(ع)، محور وحدت و مهربانی» در دهه کرامت حرکت خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha