شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یک دسته اسلام‌هراس به مرکز اسلامی در انگلیس حمله کردند

حوزه/هنگامی که نمازگزاران برای نماز صبح در مسجدی در شهر دوون گرد آمده بودند، عده‌ای اسلام هراس با شعارهای نژادپرستانه و پرتاب سنگ به سوی ساختمان مرکز اسلامی آن‌ها را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از devonlive، به نمازگزاران مسجدی در شهر دوون، واقع در جنوب غربی انگلستان حمله شد. هنگامی که نمازگزاران ساعت 3:30 صبح و پس از خوردن سحری در مرکز اسلامی توربی در این شهر گردهم آمده بودند تا نماز صبح را به جا آورند، چند مرد ناشناس به این مرکز حمله کرده، اقدام به پرتاب سنگ به سوی ساختمان مسجد و سردادن شعارهای اهانت آمیز کردند.

عبدی امام جماعت مسجد با بیان اینکه به شدت از این حمله شوکه شده می‌گوید: آن‌ها به سمت ساختمان مسجد سنگ پرتاب می‌کردند و خوشبختانه نمازگزاران تا آخر در داخل مسجد ماندند و کسی صدمه ندید. پلیس گفته است که این حرکت نفرت محور و اسلام‌هراسی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: آن‌ها به سمت مسجد سنگ پرتاب می‌کردند و شعار سر می‌دادند: ما اینجا داعشی نمی‌خواهیم! و اینکه شما از حادثه منچستر خبر داشته‌اید!

امام عبدل یکی از روحانیون مسجد نیز گفت: نمازگزاران به شدت نگران و مضطرب شده بودند. این حادثه همه ما را در شوک فرو برده است. ما انتظار چنین برخوردی را نداشتیم و پیش از این هرگز با چنین مشکلی روبرو نشده بودیم.

یکی از مسئولین گروه مبارزه با اسلام‌هراسی تل ماما، که حملات علیه مسلمانان در آمریکا را به ثبت می‌رساند می‌گوید: اجتماعات کوچکتر مسلمانان در آمریکا معمولا بیشتر جلب توجه کرده و آسان‌تر در معرض حملات قرار می‌گیرند و آن‌ها احتمالا به دلیل آغاز ماه رمضان چنین اقدامی را انجام داده‌اند.

وی افزود: پس از حمله تروریستی وست‌مینستر در مارس و حمله اخیر در منچستر ما شاهد افزایش گزارش‌های اسلام‌هراسی بوده‌ایم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha